به همت واحد تخصصی قرآن و عترت کانون اندیشه نهاوند:

برگزاری جشنواره قرآنی «صافات» در نهاوند

مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه شهرستان نهاوند از برگزاری جشنواره قرآنی «صافات» در فضای مجازی خبر داد.

برگزاری جشنواره قرآنی «صافات» در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پیام بحیرایی، مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه شهرستان نهاوند، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تحت‌الشعاع قرار گرفتن برنامه‌های جمعی، برنامه‌های قرآنی یا در منازل و یا در فضای مجازی انجام می‌شود.

او افزود: این مجموعه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و جلسات قرآن این کانون در فضای مجازی برگزار می‌شود.

مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه شهرستان نهاوند گفت: کلاس‌های روخوانی، تجوید و قرائت تقلیدی در روز‌های شنبه تا چهارشنبه در فضای مجازی به صورت مرتب و دقیق در حال انجام است، پس از شهادت سردار حاج میرزا سلگی نیز سه ختم قرآن در فضای مجازی برای این شهید بزرگوار انجام شده است.

بحرایی از برگزاری جشنواره قرآنی «صافات» در فضای مجازی خبر داد و گفت: این جشنواره ویژه برادران شهرستان نهاوند در دو مقطع ۱۶ سال و زیر ۱۶ سال است، برای گروه سنی بالای ۱۶ سال نیز آیاتی در وصف امام زمان (عج) انتخاب شده است.

او با اشاره به اینکه تلاوت‌های تقلیدی ویژه گروه زیر ۱۶ سال، از سوره‌های جز سی‌ام قرآن کریم است، گفت: شرکت کنندگان در این طرح باید فایل صوتی تلاوت خود را در ۵ دقیقه تنظیم و ارسال کنند.

مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا پایان ماه مبارک رمضان است، گفت: علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از این جشنواره می‌توانند به کانال khabar_qurani@ در پیام رسان‌های سروش و ایتا مراجعه کنند.

بحرایی عنوان کرد: هیئت داوران این جشنواره نیز از قاریان ممتاز استانی و شهرستانی همچون آقایان حامد زنگنه و رضا شیراوند و  تشکیل شده است.

او گفت: یکی دیگر از اقدامات این کانون، «ختم صلوات» جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان و شفای همه بیماران در گروه مجازی صلوات شمار است، این طرح که از ۲۰ اسفند ماه ۹۸ آغاز شده است هر شب بیش از ۲۰ تا ۲۶ هزار صلوات در این گروه قرائت می‌شود.

مدیر واحد تخصصی قرآن و عترت کانون فرهنگی و هنری اندیشه شهرستان نهاوند ادامه داد: ارسال فایل صوتی جز‌ءهای قرآن کریم، نکات قرآنی، اخلاقی و معرفتی، دعا‌های روازنه ماه مبارک همراه با پی دی اف جز مورد نظر در فضای مجازی از دیگر اقدامات این واحد است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.