در ایام کرونایی چه غذا‌هایی در افطار و سحر مصرف کنیم

رعایت اصول غذایی ویژه در ماه مبارک رمضان، برای همه از جمله مبتلایان به کرونا ضروری است.

در ایام کرونایی چه غذا‌هایی در افطار و سحر مصرف کنیمبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، رعایت اصول تغذیه در ماه مبارک رمضان از اهمیت خاصی برخورداراست.

توجه به تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان، ضمن کمک به روزه داری در این ماه به تقویت بدن دربرابر بیماری کرونا کمک می‌کند.

یادگاری کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: روزه داری صحیح و رعایت رژیم غذایی مناسب در وعده‌های سحر و افطار در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

یادگاری افزود: استفاده از برنامه غذایی صحیح در ایام ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا هم بتوان عادات غذایی غلط را اصلاح کرد و هم از برکات معنوی این ماه بهره برد.

او اضافه کرد: سحری از مهم‌ترین وعده‌های این ماه مبارک است که نباید از برنامه غذایی روزه داران حذف شود.

با وجود شیوع ویروس کرونا و اهمیت بالایی که سلامت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد، اهمیت برنامه غذایی دو چندان می‌شود، بنابراین توجه به توصیه‌های تغذیه‌ای برای سلامت همه افراد ضروری است.

فرهاد وحید متخصص تغذیه هم در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: توجه به رژیم غذایی در ماه مبارک رمضان، بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

وحید افزود: باید توجه داشت که با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه‌های غذایی و جایگزین‌های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تامین می‌شود.

او اضافه کرد: رعایت تغذیه صحیح و مصرف منابع غذایی و انواع ویتامین‌ها و همچنین منابع غذایی حاوی آهن و روی که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ لازم هستند.

در ماه مبارک رمضان رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده‌های سحر و افطار و بعد از افطار نقش بسیار مهمی در سلامت افراد دارد وتغذیه اصولی و صحیح به سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا کمک می‌کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.