تاثیر منفی COVID-19 بر فروش جهانی تلفن همراه

بر خلاف پیش‌بینی‌های گذشته، به تازگی مشخص شده است که شیوع ویروس کرونا بر فروش جهانی تلفن همراه تاثیر منفی قابل توجهی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش نامه‌ای از بیل گیتس منتشر شد که در آن شیوع ویروس کرونا را به جنگ جهانی تشبیه کرده بود. اکنون که اتفاقات پیش آمده به دلیل شیوع این بیماری را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که این تشبیه بی‌راه نبوده است. اتفاقات زیادی در پس از این بیماری و همه‌گیری آن رخ داده است. از تعطیلی مراکز تحصیلی گرفته تا لغو شدن بزرگ‌ترین رویداد‌های فناوری همگی تنها بخشی از تاثیرات این ویروس روی جهان هستند.

اما به تازگی خبر جدیدی درباره فروش گوشی‌های هوشمند به دست ما رسیده است. در هفته‌های ابتدایی شیوع این بیماری، کارشناسان مربوطه فکر می‌کردند قرار نیست شاهد تغییر قابل توجهی در میزان فروش جهانی گوشی‌های هوشمند باشیم، اما اکنون این عقیده تغییر کرده است.

تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا در فروش جهانی تلفن هوشمند

به تازگی یکی از شرکت‌های تخقیقاتی که DigiTimes نامیده می‌شود گزارش جدیدی منتشر کرده و در آن به پیش‌بینی وضعیت آینده فروش تلفن همراه در سال آینده پرداخته است و بر اساس گزارشی که توسط این مرجع منتشر شده، ما تا سال آینده شاهد کاهش ۱۵ درصدی فروش تلفن هوشمند خواهیم بود که چیزی در حدود ۱.۵ میلیون دستگاه می‌شود. این اصلا عدد کوچکی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.


بیشتر بخوانید: معرفی برترین موتور‌های بازی سازی در سال ۲۰۲۰


تاثیر منفی COVID-19 بر فروش جهانی تلفن همراه

مناطقی که بیشترین صدمه اقتصادی را متحمل می‌شوند

بر اساس گزارش مذکور، خسارت‌های وارده باید به شرکت‌های فعال در اروپا و آمریکا بیشترین صدمه را وارد کند، زیرا با توجه به شرایط فعلی، این مناطق در آینده وضعیت اقتصادی خوبی نخواهند داشت. همین اتفاقات و پیش‌بینی‌ها باعث شده شرکت‌هایی که به فکر بقای خود هستند، بعضی از سیاست‌های خود را تغییر دهند. برای مثال وان‌پلاس کارمندان شعبه اروپای خود را اخراج کرده است که این خود نشان دهنده وضعیت رکود اقتصادی این بخش از کره زمین است. البته اپل نیز برای متحمل شدن کمترین آسیب بعضی از سیاست‌های خود را تغییر داده است.

شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه متوجه شده‌اند که سالی که در پیش رو است برای آن‌ها آسان نخواهد بود و خریداران تلفن‌های پرچمدار به مراتب کمتر شده‌اند. باید دید شرکت‌ها چقدر می‌توانند آسیب وارده به خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Turkey
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو کشور ما همه چی برعکسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
معلومه چه قدر صدمه دیدن دلم براشون کباب شد گوشی 3 ملیونی شده 4.5 این یعنی چی چرا هیچ کس جواب گو نیست چه وضعی اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ولی تو کشور ما قیمت گوشی افزایش داشته !!!!
آخرین اخبار