سرانجام توله خرس های سرگردان در منطقه شکار ممنوع کوه خرسی چه شد؟

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست فارس درباره سرانجام دو توله خرس سرگردان در منطقه شکار ممنوع کوه خرسی پاسخ داد.

نجات دو توله خرس سرگردان از منطقه شکار ممنوع کوه خرسی + عکس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا جولایی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست فارس گفت: در پی گزارش روستائیان منطقه ابرج شهرستان مرودشت مبنی بر مشاهده دو توله خرس سرگردان در ارتفاعات منطقه، ماموران اجرایی به منطقه عزیمت کردند و بعد از چند روز پایش توله‌ها دورا دور تحت نظر قرار گرفتند.

او افزود: پس از اطمینان از حضور نیافتن خرس مادر، تیمی از کارشناسان، نیرو‌های اجرایی یگان حفاظت محیط زیست و دامپزشک پارک ملی بمو با همراهی روستائیان به منطقه عزیمت کرده و موفق به زنده گیری توله خرس‌ها شدند.


بیشتر بخوانید: نجات خرس مسموم در کامفیروز


لیلا جولایی تصریح کرد: هر دو توله خرس که بسیار ضعیف و دچار سو تغذیه بودند به شیراز منتقل و در حال حاضر در یکی از کلینیک‌های دامپزشکی تحت درمان قرار دارند.

نجات دو توله خرس سرگردان از منطقه شکار ممنوع کوه خرسی

او اضافه کرد: خرس قهوه‌ای بزرگترین گونه گوشتخوار ایران است که در جنگل‌های مناطق کوهستانی البرز و زاگرس پراکنش دارد.خرس و جنگل در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند و حفاظت از یکی موجب حفظ بقای دیگری است.

منطقه شکار ممنوع کوه خرسی در شمال استان فارس مهم‌ترین زیستگاه گونه خرس قهوه‌ای به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.