پس از ۵ ماه؛

سقف تالار ایینه باغ اکبریه همچنان درحال مرمت

 مدیر باغ موزه اکبریه گفت: سقف تالار ایینه باغ موزه اکبریه را به منظور مرمت و استحکم بخشی جمع کردیم.

جنتی فر مدیر باغ موزه اکبریه در  خصوص مرمت  سقف تالار ایینه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: بخشی از مصالح به کار رفته در ساخت تالار، چوب بوده است، که با توجه به نفوذ موریانه‌ها مجبور به تعویض سقف تالار شدیم.

او با اشاره به اینکه نفوذ موریانه باعث آسیب  و تخریب بخشی از سقف تالار ایینه شده بود، سقف تالار را جمع کردیم و برای حفاظت از اشیا پوششی را برای حفاظت قرار دادیم.

مدیر باغ موزه اکبریه فرو ریختن سقف تالار آینه  که در برخی منایع منتشر شده بود را رد کرد  و اظهار کرد: سقفی موقت در بارندگی‌های اخیر  برای حفاظت از اشیائ  تاریخی ایجاد کرده ایم تا به این اشیائ آسیب زیادی وارد نشود.

جنتی فر با بیان اینکه  ترمیم و مرمت تالار آینه از 5 ماه پیش آغاز شده  است اظهار کرد : هنوز کار مرمت این تالار به پایان نرسیده است.

عمارت اکبریه، یکی از بناهای تاریخی شهر بیرجند است. این بنا در دوره قاجاریه و توسط شوکت الملک در دو اشکوبه ساخته شده‌است. به طور کلی این مجموعه از شرق به غرب احداث شده و قدیمی ترین بخشی که در شرق مجموعه قرار دارد بنای شوکت الملک است که در زمان حکمرانی امیر محمد اسمائیل خان شوکت الملک در دو طبقه احداث شده است.

انتهای پیام / ط ا



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.