پهلوگیری و تخلیه همزمان ۳ کشتی کالای اساسی در بندر چابهار

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از پهلودهی همزمان سه کشتی ۶۶ هزار تنی حامل کالای اساسی مورد نیاز کشور در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور خبر داد.

حسین شهدادی معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۲ کشتی ۶۶ هزار تنی گندم و یک کشتی حامل کالای اساسی جو به وزن ۶۶ هزار تن وارد بندر چابهار شده است که همزمان تخلیه این کشتی‌ها با استفاده از تجهیزات مدرن این بندر آغاز شد.

وی میزان بار این کشتی‌ها را در مجموع ۱۹۸ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی و تجهیزاتی بندر چابهار از مهر ماه سال گذشته با ابلاغ دولت به ۲ شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام مبنی بر ورود ۵۰ درصد کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار، شاهد رشد چشمگیر پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در این بندر استراتژیک هستیم.

شهدادی اذعان کرد: با وجود تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا، رونق تجارت با ورود کشتی کالای اساسی در بندر چابهار ادامه دارد، به گونه‌ای که ابتدای اردیبهشت ماه به صورت همزمان ۷ کشتی با ظرفیت ۳۴۰ هزار تن در این بندر بزرگ اقیانوسی پهلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، ورود کالا‌های اساسی از طریق این بندر ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم سال ۹۷ بیش از ۱۸۸ هزار تن و در شش ماهه دوم ۹۸ بیش از ۶۰۴ هزار تن کالای اساسی از طریق این بندر استراتژیک وارد شد که ۲۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین بر
۱۲:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاالله همیشه سرزمینمان درمسیررشدباشد
آخرین اخبار