آزادسازی سهام عدالت از دوره نهم مجلس در دستور کار قرار داشت

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی سهام عدالت بسیار حائز اهمیت است و این موضوع از دوره نهم مجلس در دستور کار قرار داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر و کارکنان دیوان محاسبات استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران تهدیدات مجموعه‌های مختلف را دیده و از آن‌ها عبور کرده و یا آن‌ها را تبدیل به فرصت کرده است.

او افزود: اصلی‌ترین معضل نظام جمهوری این است که چگونه می‌توانیم از گلوگاه‌های اقتصادی عبور کنیم و آن‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

پورابراهیمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی اکنون حرف اول را در منطقه میزند و این موفقیت‌ها همه به همت و تلاش و دانش جوانان کشورمان حاصل شده است.

او تصریح کرد: کشوری که می‌تواند ماهواره نظامی طراحی کرده و پایگاه عین الاسد را نقطه زنی کند و پهباد آمریکایی را از پای درآورد در مباحث اقتصادی هم می‌تواند موفق شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حدود ۵۰ درصد از مجموع ۱۴۰۰ قلم کالایی واردات ما امکان تولید داخلی آن فراهم شده است و این‌ها به واسطه تحریم‌ها ایجاد شده است.

پورابراهیمی عنوان کرد: ۲۴ محور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، راه چاره و مهمترین حرکت به سمت اقتصاد پویا در جمهوری اسلامی است.

او بیان کرد: کرونا نیز اکنون مشکلی به وجود آورده که باید اقدامات مرتبط با آن را انجام دهیم، با شرایط به وجود آمده و آثار و پیامد‌های کرونا، تاکنون نیم میلیون نفر در کشور و حدود ۲۵ هزار نفر استان کرمان درخواست بیمه بیکاری داشته اند، استمرار این مسیر شرایط رکود کشور را بیشتر خواهد کرد.

پورابراهیمی اظهار کرد: جلوگیری از واردات رسمی و غیررسمی، گسترش برنامه‌ها و محصولات صادراتی، اقداماتی است که می‌تواند ما را به شرایط نرمال برگرداند که در عمق رکود حرکت نکنیم و بخشی را جبران کنیم.

او تاکید کرد: آزادسازی سهام عدالت بسیار حائز اهمیت است که با فرمایش رهبری رقم خورده و که ما هم در مجلس از این موضوع حمایت می‌کنیم، از اقدامات مهمی بود که سال‌ها عقب مانده بود و علائم مثبتی را از این مسئله در بخش‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

پورابراهیمی اظهار داشت: به مدیران باید کمک کرد که قدرت و جسارت تصمیم گیری در این شرایط سخت را داشته باشند و فرصت‌هایی در قانون بودجه و احکام قانونی دیگر وجود دارد، اما انجام نشده را اعلام کنید تا بتوانیم در شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی آن‌ها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

او درخواست کرد تا مشکلات مربوطه تا حد امکان در استان حل و فصل شوند و تخلفات هم برخورد جدی شود و مدیران موفق و عملکرد مثبت نیز معرفی و تقدیر شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین مزاحمی هم که برای مدیران اجرایی مشکلی ایجاد می‌کند را استخراج کرده و اعلام کنید تا در مجلس طرح موضوع و رفع شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار