شیوع کرونا ارائه خدمات هواپیمایی به هموطنان را ناتمام گذاشت، به همین منظور برخی از مسافران تاکنون موفق به باز پس گیری مبالغ پرداختی خود نشدند.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش مطلع شدیم که برخی از شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌داران اقدام به دریافت مبالغی برای ارائه خدمات به هموطنان کرده بودند که در پی انتشار ویروس کرونا در جهان ارائه این خدمات ناتمام ماند و وجوه مردم در حساب شرکت‌های هواپیمایی و هتل داران بدون ارائه خدمات باقی ماند.

پیش از این سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مسترد نشدن بلیت‌های فروخته شده هواپیما اعلام کرد که در این زمینه مصداق‌های بسیاری وجود دارد که وجه بلیت‌های پرواز‌های کنسل شده هموطنان به آن‌ها بازگشت داده شده است و همچنین برخی هم نسبت به مبالغ تور‌ها و هتل‌هایشان اعتراض داشتند و در اکثر موارد پول بلیت پرواز‌های لغو شده به خریداران بازگشت داده شد و باقی آن نیز به هموطنان پرداخت خواهد شد.

به گفته رایگانی در صورت رویت تخلفات در این حوزه، سازمان تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آن‌ها است.

حال با گذشت چندین ماه از پرداخت وجوه توسط هموطنان برای دریافت خدمات مسافرتی برخی‌ها تاکنون پول خود را از شرکت‌های هواپیمایی پس نگرفتند و این باعث ناراحتی هموطنان و سردرگمیشان در این خصوص شده و به دنبال بازپس گیری مبالغشان هستند.

برای بررسی مجدد این موضوع به سراغ مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران رفتیم و از وی درباره سرنوشت پول‌های اخذ شده از برخی از هموطنان توسط شرکت‌های خدمات مسافرتی پرس و جو کردیم.


بیشتر بخوانید: توضیحات تعزیرات درباره مسترد نشدن بلیت‌های فروخته شده هواپیما


واکنش تعزیرات به عدم استرداد وجوه مسافران توسط شرکت‌های هواپیمایی

محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واکنش تعزیرات به عدم استرداد وجوه مردم توسط شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌های داخلی و خارجی، گفت: در خصوص این موضوع به صورت تلفنی مواردی به دست ما رسید.

وی با بیان اینکه بررسی این بحث و استرداد وجوه به هموطنان در چارچوب وظایف تعزیرات نیست، افزود: استرداد وجوه خدمات ارائه شده ملزم به اتخاذ تصمیم گیری کلی است که در این رابطه باید سازمان هواپیمایی کشور به موضوع ورود کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران با بیان اینکه ایرلاین‌ها خدمات فروش بلیت را به شرکت‌های مسافرتی واگذار کردند، تصریح کرد: شرکت‌های مسافرتی در ادامه خدمات فروش بلیت را به زیر مجموعه‌های خود واگذار کردند و مبالغی در این رابطه از هموطنان دریافت شد، لذا این مراحل چندین دست در سازمان هواپیمایی و زیرمجموعه‌های آن به چرخش افتاده است و نمی‌توان به راحتی و به صورت مستقیم مشخص کرد که وجوه دریافتی در دست چه افرادی و یا چه سازمان‌هایی است.

به گفته اسفنانی سردرگمی در ارجاع تعددی وجوهات مردمی به مراجع مختلف باعث ایجاد چنین وضعیتی شده است و برای حل موضوع باید طرح دعوی در مراجع ذی صلاح صورت گیرد و با تصمیم گیری کلی در این خصوص مشکلات موجود حل و فصل شود.

گفتنی است که چندی پیش رئیس انجمن خدمات مسافرتی هوایی در ایران اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پول مردم نزد شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌های داخلی و خارجی است.


بیشتر بخوانید: اولتیماتوم تعزیرات به شرکت‌های هواپیمایی برای عرضه بلیت‌های مسافرتی


بنابه اظهار نظر وی، بازپس‌گیری پول مسافران در حوزه اختیارات سازمان تحت امرش نیست و از قوه قضاییه خواسته شده به این مساله رسیدگی کند.

حال باید دید که سرنوشت پول‌های هموطنان که به شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌های داخلی و خارجی داده شده تا در قبال پرداخت آن خدمات دریافت کنند، چه خواهد شد و کدام نهاد و سازمان مسئولیت استرداد آن به هموطنان را تقبل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار