در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

توضیحات تعزیرات درباره مسترد نشدن بلیت‌های فروخته شده هواپیما

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره استرداد وجوه بلیت‌های پرواز‌های لغو شده هواپیما به هموطنان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور، پرواز‌های هوایی از ایران به مقصد کشور‌های مختلف لغو شد.

با توجه به لغو پرواز‌ها هموطنانی که با پیش پرداخت اقدام به خرید بلیت‌های مسافرتی خود کرده بودند، اکنون با مشکل مواجه شدند.

در همین رابطه مسئولان شر‌کت‌های هواپیمایی نیز وعده استرداد مبالغ دریافت شده بابت فروش بلیت را به خریداران دادند که برخی‌ از وجوه عودت داده شد، اما در این میان برخی از این شرکت‌ها اقدام به باز پرداخت مبالغ دریافتی حاصل از فروش بلیت‌ هواپیما نکردند.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: اینکه برخی عنوان می‌کنند که هیچ مبلغی برگشت داده نشده، صحیح نیست.

وی افزود: در این زمینه مصداق‌های بسیاری وجود دارد که وجه بلیت‌های پرواز‌های کنسل شده هموطنان به آن‌ها برگشت داده شده است و اکثرا نسبت به مبالغ تور‌ها و هتل‌هایشان اعتراض داشتند.

به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در اکثر موارد پول بلیت پرواز‌های لغو شده به خریداران‌ برگشت داده شده است و باقی آن نیز به هموطنان پرداخت خواهد شد.

رایگانی تصریح کرد: در صورت رویت تخلفات در این حوزه، سازمان تعزیرات حکومتی آماده دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آن‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
لطفا مسئولین رسیدگی کنن، شرکت وارش هم بسیار سختگیرانه بر پرداخت پول بلیط های کنسلی عمل کرده، و عملا زیر بار نرفته است.
Belgium
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
سوم بهمن ماه پروازی داشتم از تبریز به باکو و همچنان از باکو به ازبکستان از علی بابا بلیط تبریز باکو را گرفتم ولی با تاخیر بیش از ۳ ساعت که دیگه پرواز باکو به ازبکستان نمیرسیدم دیگه کنسل کردم البته بلیط باکو به ازبکستان و برگشت رو از طرف شرکت برام گرفته بودن و تا الان هیچ مبلغی از طرف شرکت علی بابا دریافت نکردم و هر بار که تماس گرفتم اپراتورهای شرکت فرمودند که پرونده من هنوز باز هست و دارن پیگیری میکنن در حالی که بلیط کنسل شده رو از طرف نمایندگی هواپیمایی در تبریز باطل کرده و به شرکت علی بابا فرستادم ولی متاسفانه هیچ کسی رسیدگی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
علی بابا میگه فقط بلیط هایی که تا ۶ اسفند خریداری شده رو پس میگیرند و شرکت وارش بلیط های بعد از ۶ اسفند را با ۹۰ درصد جریمه پس میگیره یعنی از ۳۷۰ هزار تومن، ۳۷ هزارتومن پس میدن واسه ما همین مشکل پیش اومده
Iran (Islamic Republic of)
مهرانگیز براهویی
۱۱:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
بمن تمام پول بلیط کنسل شده رو سایت علی بابا نداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
تو رو خدا خیلی هم رسیدگی میکنید
۳ سال پیش برفی که اومد تهران کلیه پرواز ها کنسل شد
بلیط قطار رو چند برابر حساب کردن
حتی نیم بها رو هم تمام بها پرداخت کردیم ، حتی ۷۵ درصد رو هم تمام بهاء گرفتن ،
چند جا هم اعتراض کردم ولی کو ،
اول که به خود آژانس گفتم قبول نکرد پرو بازی در آورد ، گفتم که میرم شکایت میکنم ، اگه کار شما اوصولی هست چرا قیمت بلیط رو چاپ نکردین ، از ترسش یه نیم بهاء رو که کامل گرفته بود نصفش رو برگردوند
ولی ۷۵ درصدی ها رو کامل گرفته بود
اینیکه داخله رسیدگی نمیشه وای به حال پرواز های خارجی
که خدا بهمون رحم کرد که گیرشون نیفتادیم
آخرین اخبار