سرمربی سابق ایران شصتمین مربی برتر تاریخ جهان شد

مجله معتبر انگلیسی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان را به عنوان شصتمین مربی برتر جهان انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان, مجله ‏ انگلیسی «فور فور تو»، در تازه‌ترین شماره خود اقدام به معرفی ۱۰۰ مربی برتر تاریخ فوتبال جهان کرده است که در میان آن‌ها نام تومیسلاو ایوویچ سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران نیز به چشم می‌خورد.

ایوویچ که سال ۲۰۱۱ در سن ۷۷ سالگی درگذشت در جایگاه شصتم این فهرست قرار دارد.

ایویچ بعد از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه (پس از پیروزی به یاد ماندنی برابر استرالیا)، جانشین والدیر ویرا شد. او در دی ماه ۱۳۷۶ به ایران آمد و تا آستانهٔ جام جهانی ۱۹۹۸ سرمربی تیم ملی ایران بود. اما شکست سنگین و جنجالی ۱–۷ مقابل آ. اس. رم باعث برکناری او از تیم ملی شد.

سرمربی سابق ایران شصتمین مربی برتر تاریخ جهان شد

ایوویچ در ۱۴ کشور به مربیگری پرداخت که چهار مورد از آن‌ها تیم‌های ملی بود. او با تیم‌های تحت هدایت خود در ۷ کشور یوگسلاوی، هلند، بلژیک، پرتغال، اسپانیا و فرانسه به عنوان قهرمانی دست یافت. او در یونان فاتح لیگ نشد، اما قهرمان جام حذفی این کشورشد.

در فهرست ۱۰۰ نفره فور فور تو، الکس فرگوسن سرمربی سال‌های دور تیم فوتبال منچستر یونایتد در جایگاه نخست قرار دارد پس از او رینوس میشل و یوهان کرایف هلندی قرار دارند.

بیل شنکلی، پپ گواردیولا، آریگو ساچی و مت بیزبی در رتبه‌های بعدی جای گرفته اند. مورینیو نیز در جایگاه دوازدهم این فهرست قرار دارد.

گفتنی است، ایوویچ سال گذشته نیز از سوی مجله معتبر فرانس فوتبال در فهرست ۵۰ مربی برتر جهان و در رتبه چهل و دوم قرار گرفت.

ایوویچ مربیگری تیم‌های RNK اشپلیت، هایدوک اشپلیت، دینامو زاگرب و تیم ملی کرواسی، آژاکس هلند، اندرلخت و استاندارد لیژ بلژیک، گالاتاسرای و فنرباچه در ترکیه، پاناتینایکوس یونان، پورتو و بنفیکا پرتغال، پاری سن ژرمن و مارسی فرانسه، اتلتیکو مادرید اسپانیا، الوصل و تیم ملی امارات را در کارنامه داشت.


بیشتر بخوانید: حضور آزمون در اورتون مشروط شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
فدراسیون فوتبال ایران با بی تدبیری وکارشکنی بضی بازیکنان ایویچ رو قبل جام جهانی برکنارکرد.درصورتی که ایویچ تیم بسیارخوبی اماده کرده بود ومربی بزرگی بود ..تیم۹۸ با مربی مثل ایویچ میتونست ازگروه بالا بره..
آخرین اخبار