حمایت و پشتیبانی مالی از کارآفرینان تازه تاسیس و نو پا

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : کارآفرینی معمولا در مدت سه تا پنج سال جواب می‌دهد به همین خاطر کارآفرینان تازه تاسیس و نو پا به حمایت‌ها و پشتیبانی مبرم مالی نیاز دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کبودی مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بااشاره به شعار سال «جهش تولید» گفت : کارآفرینی معمولا در مدت سه تا پنج سال جواب می‌دهد به همین خاطر کارآفرینان تازه تاسیس و نو پا به حمایت‌ها و پشتیبانی مبرم مالی نیاز دارند، و یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای کسب حمایت مالی و علمی؛ راه اندازی شرکت شتاب دهنده است که شبیه هلدینگ‌ها عمل می‌کنند؛ یعنی از شرکت‌های تازه تاسیس و نوپا حمایت مالی، علمی و بویژه فضای کسب و کار می‌کنند و در تقویت بینه مالی و علمی آنان بسیار تاثیرگذار است

او گفت : شرکت‌های شتاب دهنده روی شرکت‌های تازه تاسیس و نو پا سرمایه گذاری می‌کنند و با کمک اساتید دانشگاه و مسوولان به کارآفرینان نو پا مشاوره ارایه می‌دهند و کارآفرینان نوپا با مشکل‌های مالی، علمی و محیط کار مواجهه نمی‌شوند و فقط شروع به کار می‌کنند.

او با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت افزود: تاکنون درخواست مجوز راه اندازی ۲ شرکت شتابنده در استان داده شده و مجوز راه اندازی یک شرکت شتابنده نیز با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در زمینه فعالیت در حوزه سلامت و بهداشت با توجه به نیاز روز جامعه و حمایت از کارآفرینان در این بخش داده شده است.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: شتابدهنده یک سازمان منسجم و مشخصی است که در آن افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب کرده و در یک دوره چند ماهه به آن‌ها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری، سرمایه اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران ارایه می‌شود.

کبودی افزود: هر تیمی که موفق به اتمام دوره شتابدهی شود، تبدیل به شرکتی نوپا می‌شود که شتابدهنده به ازای خدمات ارایه شده، درصدی از سهام آن شرکت نوپا را از آن خود می‌کند. بر این اساس شتابدهنده‌ها حلقه واسط بین کسب و کار‌های نوپا و سرمایه‌گذاران جسور هستند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.