تولید بیش از ۲ هزار تن روغن کلزا در مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: ۲ هزار تن روغن از ۴ هزار و۶۰۰ تن دانه کلزا در مشهد تولید شد.

امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به تولید ۲ هزار تن روغن از ۴ هزار و۶۰۰ تن دانه کلزا در مشهد، گفت: در سال ۹۸، هزار و ۶۰۰ هکتار کلزا کشت شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد دویست درصدی داشته است.

او افزود: برداشت متوسط ۳ تن دانه کلزا در هر هکتار زمین پیش بینی می‌شود که از هر ۳ تن دانه کلزا تقریبا ۱۲۰۰ کیلوگرم روغن کلزا و ۱۶۵۰ کیلوگرم پروتئین خالص "کنجاله" استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: دانه کلزا علاوه بر تامین نیاز دانه روغنی و تقویت امنیت غذایی از نظر فنی باعث تقویت غنای خاک و افزایش عملکرد خاک و راندمان آن می‌شود و همچنین به جهت گلدهی کلزا در صنعت زنبور داری و از اندام رویشی آن برای علوفه دام استفاده می‌شود.

طهماسبی زاده بیان کرد: این گیاه به دلیل سازگار بودن با شرایط آب و هوایی و مقاوم بودن به شرایط خشکی و شوری دارای کشت‌های بهاره و پاییزه می‌باشد که با توجه به اقلیم مشهد کشت پاییزه با توجه به نزولات جوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او تصریح کرد: مبارزه با آفات و علف‌های هرز در سطحی بیش از هزار هکتار و سطحی معادل ۱۲۰۰ هکتار آفت شته مومی و کک صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: جذب اعتبارات خرید تجهیزات نوین مکانیزاسیون در رفع مشکلات کشاورزان در بازدهی مزارع کشت شده صورت گرفت.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار