فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا:

ارتش ۱۲۰۰ تخت نقاهتگاهی در شمال‌غرب کشور ایجاد کرده است

امیر حاجیلو گفت: ۱۲۰۰ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش برای بیماران کرونایی در شهر‌های مختلف شمال‌غرب کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش در آیین تجلیل از مدافعان سلامت در بیمارستان امام علی (ع) تبریز گفت: از زمانی که بحث تهدید کرونا در کشور به وجود آمد، نیرو‌های مسلح کشور اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام دادند که تمامی مردم و مسئولان شاهد آن بودند.

او افزود: تقویت یگان‌های جنگ نوین و بهداشت و درمان که متخصص مقابله با این نوع تهدید هستند سرلوحه اقدامات نیرو‌های مسلح کشور قرار گرفت و در این راستا اقداماتی، چون رزمایش ارتش در پنج محور نمایش قدرت توان رزمی، رفع آلودگی از محیط‌ها و اماکن، ایجاد ایستگاه‌های پایش بیماری کرونا در شهر‌ها و ایجاد ۱۷ پایگاه بین شهری و بین استانی انجام گرفت.

حاجیلو ادامه داد: ۶۰ پایگاه پایش در شهر‌های مختلف استان‌های شالغرب کشور توسط ارتش ایجاد شد و تعدادی از بیمارستان‌های ارتش نیز به عنوان بیمارستان مرجع پذیرای بیماران کرونایی خدمت‌رسانی کرد؛ در بخشی از شهرستان‌ها هم با توجه به اعلام نیاز، نیرو‌های درمانی ارتش اعزام شدند.

سرتیپ دوم حاجیلو افزود: بیمارستان امام علی (ع) به عنوان بیمارستان مرجع، ضمن پذیرش و مداوای بیماران غیرنظامی در بحث کنترل استراحتگاه در شهرستان تبریز بیش از ۳۳۰ تخت را مدیریت می‌کند.

او با اشاره به ریسک بالای فعالیت مدافعان سلامت در شرایط کنونی، اظهار کرد: ارتشیان در ششمین رزمایش نیز خوش درخشیدید و کمک‌های مومنانه در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار توزیع شد.

رئیس بیمارستان امام علی (ع) نیز در این مراسم، گفت: این بیمارستان، ۲۰۰ تخت در مجتمع امام علی (ع)، ۷۰ تخت در مجتمع شهید کسایی به صورت سوییت و ۵۰ تخت مستقر در ندامتگاه دارد.

ساسان محسنی افزود: تاکنون نزدیک به ۱۱۴۶ نفر مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده که نزدیک به ۸۰ نفر بستری شده و ۲۹۹ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار