بکارگیری ظرفیت‌های دادگستری آذربایجان‌شرقی برای صیانت از میراث فرهنگی

رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه این نهاد تمام ظرفیت خود را برای صیانت از میراث فرهنگی استان به کار می‌گیرد: گفت: با توجه به گستردگی این حوزه، با تمام ظرفیت پای کار خواهیم بود تا جرایم علیه میراث فرهنگی را به حداقل رسانده و مواریث تاریخی خود را از هرگونه گزند و آسیب در امان نگاه داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،موسی خلیل‌اللهی رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی  در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با وی افزود: برای صیانت از محوطه‌های تاریخی استان از دخل و تصرفات و حفاری‌های غیرمجاز، دستورات ویژه برای دادگستری‌ها و نیروی انتظامی شهرستان‌ها صادر خواهیم کرد تا به صورت بازدارنده با عوامل دست‌اندازی به این مواریث برخورد شود.

احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت عظیم استان در مواریث تاریخی کشور، گفت: سیاست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تقویت هم افزایی دستگاه‌ها، نهاد‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در راستای حفاظت از میراث فرهنگی است و ما در استان با توجه به گستردگی حوزه فعالیت برای تحقق آن به حمایت دادگستری استان نیاز داریم.

او گفت: به سبب تعدد محوطه‌های تاریخی در استان با کمبود نیروی انسانی و امکانات برای صیانت از آن‌ها مواجه هستیم و همکاری دادگستری استان بی‌تردید در این زمینه راهگشا خواهد بود.

 آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه‌های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های صنعت گردشگری و یمراث فرهنگی است.

با وجود اینکه آذربایجان شرقی و تبریز از مزیت‌های نسبی گسترده و تاثیرگذار گردشگری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و تاریخی برخوردار است، اما سهم آن از صنعت گردشگری کشور متناسب با این جایگاه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار