معرفی فناوری +Quick Charge 3 توسط کوآلکام

کوآلکام فناوری جدید شارژ سریع +3 را با پشتیبانی از USB نوع A به صورت رسمی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت کوآلکام به تازگی یک نسخه جدید از فناوری شارژ سریع خود را برای گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. این فناوری که نام آن +Quick Charge 3 است، با هدف فراهم آوردن شارژ سریع با استفاده از سیم برای گوشی‌های هوشمند با قیمتی کمتر ابداع شده است. +Quick Charge 3 قرار است در ابتدا روی چیپست‌های Snapdragon 765 و Snapdragon 765G در دسترس باشند. دیگر مدل‌های Snapdragon این شرکت در ادامه سال به این فناوری مجهز خواهند شد.


بیشتر بخوانید: عینک‌ حرارتی T1 ؛ جدیدترین اختراع دانشمندان برای مقابله با ویروس کرونا


گوشی هوشمند Mi 10 Lite Zoom شیائومی، اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که با پشتیبانی از +Quick Charge 3 عرضه می‌شود. این گوشی هوشمند با Snapdragon 765G تولید شده است. گوشی جدید شیائومی قادر خواهد بود تا از فناوری +Quick Charge 4 هم پشتیبانی کند و به عنوان اولین دستگاهی شناخته می‌شود که از دو مدل فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. کوآلکام هنوز اعلام نکرده است که کدام گوشی‌های هوشمند از فناوری +Quick Charge3 پشتیبانی خواهند کرد. Quick Charge راه حل شارژ سریع کوآلکام برای گوشی‌های هوشمندی است که دارای واحد پردازنده Snapdragon هستند. این شرکت نسخه‌های مختلف این فناوری را به سازندگان تلفن مجوز داده است و ادعا می‌کند Quick Charge با داشتن بیش از هزار نوع لوازم جانبی و دستگاه در سراسر جهان بزرگترین اکوسیستم شارژ سریع است. فناوری +Quick Charge 4 که به‌روزترین فناوری شارژ سریع در جهان است، در اسل 2017 معرفی شد. حالا +Quick Charge 3 با همان مزیت‌ها اما با قیمت پایین‌تر برای گوشی‌های هوشمند ارائه شده است.

ویژگی‌های کلیدی +Quick Charge 3 کوآلکام

+Quick Charge 3 نسبت به نسل گذشته خود، 35 درصد شارژ سریع‌تر را ارائه می‌دهد. این فناوری جدید قادر است باتری دستگاه را در 15 دقیقه از صفر تا 50 درصد شارژ کند. این سرعت شبیه فناوری +Quick Charge 3 است. کوآلکام همچنین ادعا کرده است که فناوری جدید این شرکت گوشی هوشمند را ۹ درجه سانتیگراد نسبت به نسل‌های قبل خنک‌تر نگه می‌دارد. در حالی که +Quick Charge 4 با USB-C سازگار بود، +Quick Charge 3 با انواع USB از جمله USB-A هم سازگار است.

معرفی فناوری +Quick Charge 3 توسط کوآلکام

این فناوری شارژ سریع جدید با نسل‌های قبلی گوشی‌های پشتیبان‌کننده از شارژ سریع، سازگار است. در نتیجه، لوازم جانبی مبتنی بر فناوری جدید می توانند سرعت شارژ مشابه دستگاه‌های قدیمی را نیز ارائه دهند. +Quick Charge 3 همچنین شناسایی یکپارچه کابل برق را ارائه می‌دهد. پشتیبانی از PMICهایی مانند SMB1395 و SMB1396 بدان معنا است که +Quick Charge 3 نیاز به چیپ‌های محافظ یا مقاومت را حذف می‌کند. +Quick Charge 3 هم از شارژ بی‌سیم و هم از شارژ با کابل پشتیبانی می‌کند.

ایده کوآلکام پس ارائه +Quick Charge 3، به وضوح ارائه فناورش شارژ سریع با قیمت پایین است. پشتیبانی از USB-A نشان دهنده این است که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند مدل‌های ارزان گوشی‌های خود را با این فناوری به‌روز شده ارائه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار