کرونا تهدیدی بزرگ برای مردم جنگ‌زده یمن

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد اگر روند رصد موارد ابتلا به کرونا، درمان و قرنطینه به گونه‌ای درست صورت نگیرد، این ویروس تهدیدی بزرگ برای مردم یمن به شمار خواهد رفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس العربی، سازمان جهانی بهداشت با صدور بیانیه‌ای درباره احتمال تاثیر کرونا بر بیش از نیمی از ساکنان یمن هشدار داد.

این سازمان امروز با اشاره به جنگ شش ساله در یمن در بیانیه خود اعلام کرد: از زمان اعلام شیوع کرونا، سناریو‌های زیادی با تکیه بر پروتکل‌ها به مقامات محلی یمن ارائه شده است تا تصویری کامل از احتمال تاثیر این ویروس بر ۱۶ میلیون مرد، زن و کودک یمنی که نیمی از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند، ارائه شود.

در بیانیه سازمان جهانی بهداشت آمده است: کرونا برخی کشور‌هایی که سیستم بهداشتی پیشرفته‌ای داشتند، خسته کرده است. در یمن که پنج سال درگیر جنگ است از ضعف در این نظام و کمبود شدید کارمندان بخش بهداشتی شکایت می‌شود و علاوه بر این کمک‌ها برای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به هیچ عنوان کافی نیست.

بنا به اعلام این سازمان، اگر روند رصد موارد ابتلا به کرونا، درمان، قرنطینه و پیگیری افراد مرتبط با بیماران به گونه‌ای درست صورت نگیرد، کرونا تهدیدی بزرگ برای مردم یمن به شمار خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار