اهداف ارتش رژیم صهیونیستی از حملات فزاینده هوایی به سوریه چیست؟

سردبیر روزنامه رأی الیوم در مطلبی به اهداف رژیم صهیونیستی از حملات فزاینده هوایی به سوریه پرداخت و نوشت پاسخ محور مقاومت به این حملات حتمی و کوبنده خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، در مطلبی نوشت: چرا حملات خصمانه اسرائیل این روز‌ها به سوریه تشدید شده و افزایش یافته است؟ و چرا کارکردش را از دست داده و به اهدافش نرسیده است؟ و آیا توجیه‌های خویشتنداری محور مقاومت در برابر این حملات بیش از هر زمان دیگری قابل فهم شده است؟ و ساعت سرنوشت‌ساز چه زمانی خواهد رسید؟

او پس از طرح این پرسش‌ها نوشت: حملات خصمانه اسرائیل به سوریه این روز‌ها به صورت چشمگیری افزایش یافته است و هواپیما‌های اسرائیلی دیروز جمعه و پنجشنبه شب گذشته دو حمله انجام دادند. در اولی با موشک به یک پایگاه نظامی ارتش سوریه در شهر حمص حمله کردند و در دومی نیز به گفته مرکز حقوق بشر مخالفان سوری، بالگرد‌های اسرائیلی پنجشنبه شب در بلندی‌های جولان به چندین موضع شماری از گروه‌های مسلح تعدادی موشک شلیک کردند.

حملات شدید دیروز و روز پنجشنبه گذشته اسرائیل به سوریه و چند روز پیش از آن نیز تلاش اسرائیل برای ترور چهار نفر از فرماندهان میدانی حزب الله لبنان در مرز‌های سوریه با لبنان و چند روز قبل‌تر نیز حمله اسرائیل به تعدادی از اهداف نظامی سوریه در شهر‌های تدمر و جنوب دمشق به چند علت صورت می‌گیرد که عبارتند از:

اول: اسرائیل با حملات تحریک‌آمیز به عمد تلاش می‌کند سوریه و ایران و حزب الله خواه به صورت جداگانه یا به صورت جمعی، به عمق اسرائیل حمله موشکی کنند تا به دست دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، یا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای شعله‌ور کردن یک جنگ منطقه‌ای بهانه بدهند.

دوم: نتانیاهو از چنین حملاتی برای بهبود وضع داخلی‌اش با توجه به تعقیب قضایی به اتهام فساد و نیز برای منحرف کردن نگاه‌ها از بحران سیاسی کنونی در اسرائیل و بعید ندانستن احتمال برگزاری انتخابات پارلمان برای چهارمین بار بهره برداری می‌کند.

سوم: تلاش برای تشدید فشار‌ها به حزب‌الله لبنان و حضور ایران در سوریه با بهره برداری از بحران کرونا در ایران و استفاده از ناآرامی‌های فزاینده سیاسی کنونی در لبنان و افزایش احتمال جنگ داخلی در این کشور با تحریک آمریکا.

چهارم: سرگرم کردن سوریه و تلاش برای مانع تراشی در مسیر طرح‌های دمشق برای پس گرفتن ادلب و چاه‌های نفت و گاز در شرق فرات و القای ادامه بی‌ثباتی که مانع بازسازی و بازگشت آوارگان به کشورشان است.

بعید است که مقامات سوریه و هم‌پیمانانش در ایران و لبنان (حزب‌الله) به این دام اسرائیلی‌ها بیفتند و وارد جنگی شوند که تل‌آویو و واشنگتن در این زمان به خصوص خواهان آن هستند و محور مقاومت با توطئه‌ها و جنگی فرسایشی، سیاسی و نظامی در عراق و لبنان و یمن و سوریه روبرو است.


بیشتر بخوانید:

مقابله پدافند هوایی سوریه با حمله هوایی رژیم صهیونیستی

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه


سردبیر رای الیوم در ادامه نوشت: اسرائیل بیش از ۳۰۰ حمله به اهدافی که تل‌آویو می‌گوید مواضع ایرانی یا انبار‌های تسلیحاتی و کاروان‌های موشک‌های ارسالی از ایران به حزب‌الله است انجام داده است و اسرائیل می‌گوید ایران این سلاح‌ها را از طریق فرودگاه دمشق یا جاده‌های زمینی مخصوص قاچاق برای حزب‌الله می‌فرستد، اما موضوع قابل تأمل آن است که هیچ یک از این حملات به اهدافشان نرسیده بلکه نتایج معکوسی داشته است.

عطوان افزود: پاسخ محور مقاومت به این حملات اسرائیلی‌ها که نگران نیز هستند، حتمی و تکان‌دهنده و کوبنده خواهد بود، اما پاسخ در زمانی خواهد بود که این محور مناسب تشخیص دهد و ما باید تصور روز‌هایی را بکنیم که روزانه دو هزار فروند موشک از زرادخانه حزب‌الله حاوی ۱۵۰ هزار فروند انواع و اقسام موشک و در اندازه‌های مختلف به عمق فلسطین اشغالی شلیک شود در آن صورت حال و روز شهرک‌نشینان اسرائیلی در داخل پناهگاه‌ها و خارج آن‌ها دیدنی خواهد بود.

ارتش به اصطلاح شکست‌ناپذیر اسرائیل از شناسایی سه نقطه در حصار مرزی در مرز‌های لبنان با فلسطین اشغالی که از آن‌ها عملیات نفوذی صورت گرفته، دچار رعب و وحشت شده و به خاطر وجود یک کیسه پلاستیکی در نزدیکی یکی از این نقاط نیز وضع اضطراری اعلام و شمار زیادی از کارشناسان و ربات‌ها را برای منفجر کردن این کیسه پلاستیکی فرا خوانده است و نشست‌هایی در عالی‌ترین سطوح از فرمانده تشکیل شد تا درباره این عملیات نفوذی غافلگیرکننده و علل و اهداف آن بحث و بررسی شود.

پیام این عملیات نفوذی روشن است و می‌گوید هسته‌های مقاومت برای حمله به شهرک‌های اسرائیلی در الجلیل فقط به استفاده از موشک‌های بالستیکی یا استفاده از تونل‌ها برای حمله به این شهرک‌ها بسنده نمی‌کنند بلکه با عملیات نفوذی در حصار فلزی دارای برق و مجهز به دستگاه‌های پایش الکترونیکی و آزادسازی برخی از اراضی در شمال فلسطین اشغالی نیز حمله می‌کنند همچنان که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، نیز بار‌ها در سخنرانی هایش نیز وعده آن را داده و تهدید کرده است.

سوریه با این حملات فزاینده هدف قرار گرفته است، زیرا توطئه شکست خورده و ارتش عربی سوریه توانسته است بیش از ۸۰ درصد از خاک سوریه را آزاد کند و بیش از نه سال که طی آن خون‌های زیادی نیز داده پایداری کرده است.

مثلث سوریه و عراق و مصر که منطقه را رهبری می‌کرد و در طول تاریخ قدیم و جدید دفاع می‌کرد با نزدیک شدن پایان زمان سلطه نفت و سقوط قیمت‌های نفت و گاز در حال بازگشت و بازیابی جایگاه خود است و موضوع قطعی آن است که این بازگشت مایه بزرگترین نگرانی و وحشت اسرائیلی‌ها و سران آنهاست که به این حقیقت به خوبی واقفند.

در انتهای این مطلب آمده است: سوریه با دولت اشغالگر چهار جنگ داشته و با توطئه‌های زیادی روبرو شده، اما همچنان پایدار و استوار است و حملات پراکنده موشکی در اینجا یا آنجا بر موجودیت و پایداری‌اش تأثیری نخواهد داشت تا زمان رویارویی بزرگ که شاید آخرین رویارویی‌ها و جنگ‌ها باشد برسد که خداوند داناتر است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۰:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک الفرج
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه گزارش درباره بازار مسکن و چند برابر شدن لوازم خانگی بزار
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۱:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
دلش جنگ میخواد میدونه نابودیش نزدیکه میخواد ابن تقدیر روعوض کنه.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۷:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اتفاقا تحلیل فوق چندان منطقی نیست. اسراییل با همه قدرتش از پس رزمندگان غزه برنیامد. چطور فکر میکنید خواستار یک جنگ فراگیر باشد . هرچه حملات بی پاسخ بماند . اسراییل را جسور تر میکند. لذا شعار > را باید در میدان عمل پیاده کرد و از آمریکا و دیگر ازنابش نترسید.
آخرین اخبار