۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه

در این گزارش به ده مورد از تاثیرگذارترین و مهم‌ترین نکات برای فراهم‌سازی محیط کار مناسب در خانه پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با گسترش ویروس کرونا در سراسر دنیا و به خطر افتادن جان مردم، بسیاری از کشور‌ها تصمیم گرفتند تا افراد را در قرنطینه خانگی نگه دارند. در حالی که با گذر زمان از شدت شیوع و تلفات این ویروس کاسته می‌شود اما به دلیل رعایت احتیاط بسیاری از کشور‌ها همواره در قرنطینه به سر می‌برند.

به دنبال این مسئله برخی از ادارات و مشاغل نیز از کارکنان خود خواسته‌اند تا به صورت دورکار فعالیت خود را ادامه دهند و کار‌های خود را به انجام برسانند. از آن‌جایی که خیلی از افراد این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا از داخل خانه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، خیلی مهم است که اشخاص محیط کاری مناسبی را برای خود در خانه فراهم سازند.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه

در اینجا راه‌ها و ترفند‌های ساده‌ای قرار داده شده تا کاربران به سادگی بتوانند محیط دل‌پسندی را برای ادامه فعالیت‌های خود فراهم سازند. این ترفندها بسیار ساده، کم هزینه و جالب هستند، در نتیجه کاربران برای انجام آن‌ها به دردسر نخواهند افتاد. افراد باید در نظر داشته باشند که نکات در نظر گرفته شده بسیار ساده هستند، اما آن‌ها خود می‌توانند به سلیقه شخصی‌شان موارد را آن‌طور که بیشتر می‌پسندند اعمال کنند. عموم این ترفندها در لحظه قابل انجام هستند و کاربران نیاز به تهیه وسایل خاصی نیستند مگر آن‌که بخواهند خود تغییراتی در این روش‌ها اعمال کنند.


استفاده از یک هدفون مناسب

اگر بخواهیم رو راست باشیم این پیشنهاد کمی هزینه‌بر است اما فقط در صورتی که فرد هم اکنون یک هدفون و یا هندزفری مناسب نداشته باشد. این دستگاه‌ها مناسب برای استفاده روزانه و مدام نیستند و اغلب افراد ترجیح می‌دهند تا در محیط خانه بدون استفاده از آن‌ها فعالیت‌های خود را انجام دهند. با این حال وجود چنین ابزاری در موارد مختلف می‌تواند بسیار به کاربران کمک کند مخصوصا اگر افراد در محیطی قرار دارند که اشخاص دیگر در آن حضور و یا رفت‌ و آمد دارند.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه

برای کاربرانی که تمایل دارند تا مبلغی را تقبل کنند، پیشنهاد می‌شود که یک نمونه ضدنویز و سر و صدا خریداری کنند. همچنین این افراد باید توجه داشته باشند مدل‌هایی که به دور گوش قرار می‌گیرند از تناسب بیشتری برخوردارند و دیرتر گوش‌ها را خسته می‌کنند. در صورتی که کاربران تمایل دارند تا تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنند، پیشنهاد می‌شود تا به خرید نمونه‌ای از هدفون‌ها به همراه میکروفن فکر کنند. در آخر توصیه می‌شود در صورت خرید اینترنتی، افراد پیش از انجام عملیات سیاست‌ها و قوانین بازگشت محصول را به طور کامل مطالعه کنند.


استفاده از بالشتک‌های صندلی برای آسایش بیشتر

هیچ کس به یک صندلی پشت میز گران قیمت برای استفاده در خانه نیاز ندارد، چرا که با روش‌های بسیار ساده می‌شود هر صندلی را به نمونه‌ای مناسب و راحت تبدیل کرد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد آسایش بیشتر در هنگام نشستن استفاده از بالشتک و یا کوسن است. کاربران می‌توانند از نمونه‌های حاضر در خانه خود استفاده کنند.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه

آن‌ها حتی می‌توانند از ملحفه جمع شده برای قرار دادن در پشت خود بهره‌مند شوند. در صورتی که این اشخاص امکان انجام هیچ یک از موارد فوق را نداشتند، آن‌ها قادر خواهند بود تا از فروشگاه‌های اینترنتی نمونه‌ای مناسب با قیمتی کم تهیه کنند. گفتنی است فراهم سازی تکیه‌گاهی مناسب برای کمر یکی از نکات بسیار مهم در محل کار است که می‌تواند میزان خستگی افراد را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. توصیه می‌شود که اشخاص حتماً به موارد این چنینی توجه لازم را داشته باشند تا در طی زمان دچار درد در عضلات خود نشوند.


زاویه بخشیدن به صفحه نمایش رایانه و لپ‌تاپ به هنگام کار

زمانی که اشخاص مشغول به کار با رایانه هستند، بهتر است که زاویه چشم آن‌ها با صفحه نمایش لپ‌تاپ و یا رایانه هم ردیف باشد.معمولا کاربران در شرایطی فعالیت می‌کنند که صفحه نمایش بسیار پایین‌تر و یا بالاتر قرار دارد. از این رو معمولا کاربران پس از گذراندن مدتی دچار درد در ناحیه گردن و همچنین خستگی زیاد در چشم‌ها می‌شوند.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه

اگر افراد تنها صفحه‌های نمایش رایانه‌های شخصی دارند می‌توانند با قرار دادن چند کتاب بر زیر آن ارتفاع مناسب را برای نمایشگر خود فراهم سازند. اما برای لپ‌تاپ‌ها این مسئله از روش متفاوتی بهره می‌برد. کاربران برای فراهم‌سازی ارتفاع مناسب لپ‌تاپ خود نیاز دارند تا یک عدد پایه لپ‌تاپ تهیه کنند. این ابزار ارتفاع نمایشگر لپ‌تاپ را تا چند سانتیمتر افزایش می‌دهد. البته لازم به ذکر است استفاده از یک موس و کیبورد اضافه در این مرحله شرایط مطلوب‌تری را برای کاربران فراهم خواهد ساخت.


استفاده از نور برای بهتر شدن فضای کار و همچنین تماس‌های تصویری

زمانی که اشخاص در محل کار خانگی خود مشغول انجام تماس‌های تصویری می‌شوند، نیاز دارند تا توجه بیشتری به نور محیط کار خود داشته باشند. برای مثال کاربران نمی‌بایست در زمان برقراری تماس ویدیویی پشت به نور بنشینند چرا که این عمل باعث به وجود آمدن تیرگی بر روی چهره در تصویر می‌شود و در واقع کاربران ویدیوی برقرار شده ضدنور می‌شود.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه

این اشخاص می‌بایست تا حداقل زاویه‌ای مطابق با ۹۰ درجه را با نور خورشید داشته باشند. در صورتی که اتاق محل کار افراد از حد مورد نظر تاریک‌تر است، یک چراغ مطالعه می‌تواند کمک بسیار بزرگی در افزایش کیفیت تماس تصویری داشته باشند.


تعیین محلی مشخص برای قرارگیری شارژر‌ها

یکی از مهم‌ترین نکات آن است که افراد همواره شارژرهای خود را در محیط کار خود نگه دارند. در این صورت زمانی که باطری لپ‌تاپ و گوشی‌شان تمام شد، آن‌ها نیازی ندارند تا از محیط کاری خود خارج شده و به دنبال یافتن شارژر‌هایشان بروند. در بهترین حالت کاربران می‌توانند یکی از کشو‌های میز کار خود را به محل قرارگیری شارژرها اختصاص دهند تا همواره از جای آن‌ها باخبر باشند.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه


کنترل مسیر کابل و سیم‌های موجود در محل کار

عموم محل‌های کار از تجمع میزان زیادی کابل و سیم‌های به هم ریخته برخوردارند. این سیم‌ها می‌توانند متعلق به شارژرها، صفحه نمایش، رایانه، مودم اینترنت و پرینترها باشند. تنظیم کردن و مرتب‌سازی این کابل‌ها می‌تواند تا میزان قابل توجهی به زیبایی محیط کار و همچنین آسایش ذهنی افراد به هنگام انجام وظایف روزانه‌شان کمک کند.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه

برای این عمل، افراد نیاز دارند تا سر فرصت تمامی سیم‌ها را از دستگاه‌های مورد نظر جدا ساخته و سپس با مشخص ساختن مسیری مناسب آن‌ها را به حالت ایده‌آل در بیاورند. روند اتصال این کابل‌ها می‌تواند با استفاده از بست‌ها، چسب و یا حتی گیره‌های خانگی صورت بگیرد و نیازی به تهیه لوازم خاص وجود ندارد. البته گفتنی است که کاربران می‌توانند برای هرچه زیباتر شدن فضا، در صورت تمایل اقدام به خرید گیره‌های حرفه‌ای و مناسب این فعالیت را بکنند.


استفاده از دستمال‌های تنظیف برای پاک‌سازی محیط

کاربران نباید به گرد و خاک اجازه دهند تا در محیط مستقر شود. آن‌ها می‌توانند با خرید پارچه‌های میکرو فیبر دست به پاک‌سازی صفحه نمایش خود بزنند. همچنین در ادامه با استفاده از دستمال تنظیف متفاوت می‌بایست تا سطوح دیگر مانند میز را تمیز کنند. افراد در صورت داشتن اسپری پاک‌کننده صفحه نمایش بهتر است تا از این ماده نیز استفاده کنند و همچنین توصیه می‌شود تا میز محل کارشان را نیز با ضدعفونی کننده‌های مخصوص پاک‌سازی کنند.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه


ایجاد محیطی مناسب با استفاده از عطرهای مناسب در هوا

محیطی که شخص در آن قرار گرفته می‌تواند در بازدهی افراد بسیار تأثیر گذار باشند. از آنجایی که حس بویایی نیز از قوی‌ترین حس‌های انسان هستند کاربران می‌بایست به آن نیز توجه داشته باشند. افراد در محیط کار خانگی خود می‌توانند با استفاده از شمع‌های معطر و یا اضافه کردن روغن‌های مخصوص به کاسه آب داغ محیط کار خود را به فضای مناسب و لذت‌بخش تبدیل کنند.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه

رایحه مطبوع مانند اسطوخودوس می‌توانند انسان را آرام کنند. افراد همچنین می‌توانند مرکبات دیگری را برای کسب انرژی بیشتر مورد استفاده قرار دهند. حتی برای افرادی که به تاثیر عطر بر روی ذهن انسان باور ندارند، بوی مناسب در محیط یک ویژگی لذت‌بخش به نظر می‌آید.


افزودن گیاهان به محیط فعالیت کاری در خانه

طبیعتی مناسب یکی از قوی‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین مواردی است که می‌تواند یک انسان را تحت تاثیر خود قرار دهد. تهیه چند گیاه به محیط کاری در خانه نه تنها زیبایی محل کار را افزایش می‌دهد بلکه باعث افزایش آرامش شخص می‌شود. در واقع تحقیقات نشان داده که نزدیکی به طبیعت به خصوص در محل کار می‌تواند عملکرد افراد را افزایش دهد. گیاهان می‌توانند بازدهی اشخاص را بالا برده و از استرس موجود در آن‌ها بکاهند.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه


جلوگیری از به وجود آمدن محیط کار شلخته و به هم ریخته

باید اعتراف کرد که هیچ راز و ترفندی برای خلاص شدن از به هم ریختگی‌ها وجود ندارد. تنها راه مقابله با این شرایط آن است که فرد پیش از به وجود آمدن هر گونه شلختگی جلوی آن را بگیرد و هیچ گونه وسیله غیرضروری را در محیط کار خود قرار ندهد. بهتر است که کاربران قسمت‌هایی از میز کار خود را به موارد مختلفی اختصاص دهند. برای مثال افراد با تعیین محلی دقیق برای برگه‌های خود می‌توانند از پخش شدن آن‌ها جلوگیری کنند.

۱۰ روش ساده برای ایجاد محیط کار مناسب در خانه

گزارش از امین وصالی


بیشتر بخوانید: چگونه بدون باز کردن فایل‌ در ویندوز ۱۰ از محتویات آن‌ با خبر شویم؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار