بسته خبر‌های انتظامی:

از عوام فریبی لینک‌های جعلی وام تا کشف ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال

با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۱۴ اردیبهشت ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ازعوام فریبی لینک‌های جعلی وام تا کشف ۱۰دستگاه استخراج ارز دیجیتالدر بسته خبر‌های انتظامی امروز ۱۴ اردیبهشت ۹۹ خبر‌هایی از جمله: فریب مردم با لینک‌های جعلی ثبت نام وام یک میلیون تومانی، کشف ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، دستگیری ۲۶ متهم تحت تعقیب در عملیات پلیس کهنوج، مرگ مرد ۵۵ ساله بر اثر سقوط از کوه و ... را بخوانید.

فریب لینک‌های جعلی ثبت نام وام یک میلیونی را نخورید

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: با توجه به اجرای طرح حمایتی دولت در پرداخت وام یک میلیون تومانی، برخی از افراد سودجو و کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک و انجام تبلیغات مختلف، شهروندان را به سمت درگاه‌های جعلی هدایت کرده و قصد کلاهبرداری از آنان را دارند.

سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: با اجرای طرح حمایتی دولت با هدف کمک به افراد نیازمند از طریق پرداخت وام یک میلیون تومانی در روز‌های گذشته، شاهد ارسال پیامک‌های جعلی در این خصوص هستیم.

او افزود: با توجه به ارسال پیامک‌هایی به تلفن همراه برخی هموطنان با موضوع ثبت نام وام یک میلیونی و معرفی سایت‌های جعلی برای سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و بانکی، لازم است هموطنان در این خصوص هوشیاری کامل داشته باشند و از هر گونه ثبت‌نام، ارائه اطلاعات شخصی و بانکی و نیز پرداخت وجه از طریق وب‌سایت‌های اعلامی خودداری کنند.

سرهنگ یادگار نژاد افزود: تمامی پیامک‌های دریافت وام یک‌میلیون تومانی مرتبط با کرونا از سرشماره v.refah ارسال می‌شود؛ لذا شهروندان تنها از خط تلفن همراه، کد ملی خود را به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کرده و به پیامک‌هایی که از سایر شماره‌ها ارسال می‌شود، توجه نکنند.

او به شهروندان هشدار داد: قطع یارانه، حمایت از سبد غذایی خانوار، ثبت نام برای دریافت کارت سوخت، ثبت نام سهام عدالت و ... از نمونه‌های بارز پیامک‌های ارسال شده در روزهای گذشته بوده است که متأسفانه تعدادی از شهروندان در دام مجرمان گرفتار و به خواسته‌های آنان تن داده و مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند؛ لذا هموطنان عزیز باید دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

سرهنگ یادگار نژاد به شهروندان هشدار داد: لازم و ضروری است، شهروندان به اخبار و اطلاعات منتشر شده از طریق منابع نامعتبر توجه نکرده و اطلاعات مهم بانکی و یا شخصی و هویتی خود را برای منابع نامعتبر ارسال نکنند.

او اظهار کرد: کاربران، هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مشاهده اینگونه موارد، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

کشف ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف ۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۲۱ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۲۱ شهر کرمان به منظور مبارزه با قاچاق کالا با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از وجود یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال از سوی فردی در یک منزل خالی از سکنه آگاهی یافتند.

او در ادامه بیان داشت: ماموران انتظامی، پس از کسب اجازه از مقام قضایی موفق شدند در بازرسی از این منزل، ۱۰ عدد دستگاه استخراج ارز دیجیتال را کشف کنند.

سرهنگ فداء با اشاره به شناسایی یک متهم و تلاش برای دستگیری وی، تصریح کرد: کارشناسان، ارزش اقلام کشف شده را بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد کردند.

مرگ مرد ۵۵ ساله بر اثر سقوط از کوه

فرمانده انتظامی شهرستان بافت از مرگ یک نفر از شهروندان بر اثر سقوط از کوه در روستای طرنگ خبر داد.

سرهنگ نبی الله میرافضلی افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر سقوط یک نفر از کوه‌های اطراف روستای طرنگ، بدون فوت وقت، ماموران پاسگاه انتظامی گوشک به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند، مردی حدودا ۵۵ ساله که برای جمع آوری گیاهان دارویی در حال عبور از نقاط مرتفع کوه  بود به پایین سقوط کرد و فوت شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت با اشاره به اینکه جسد متوفی برای سیر مراحل قانونی، تحویل پزشکی قانونی شد، از شهروندان خواست: برای هرگونه حضور و تردد در نقاط مرتفع و مناطق کوهستانی نکات ایمنی را رعایت کنند.

کشف کالای قاچاق در بردسیر

فرمانده انتظامی بردسیر از توقیف یک دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جعفر غضنفری گفت: به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی بخش گلزار این شهرستان با کنترل و نظارت بر تردد‌های جاده‌ای، یک دستگاه وانت مزدا حامل بار را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: از این وانت، تعداد ۷ دستگاه وسایل خانگی قاچاق، شامل تلویزیون و برخی کالا‌های برقی دیگر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر با اشاره  به اینکه ارزش ریالی این محموله، ۵۵۰ میلیون ریال است، گفت: حمایت از کالای داخلی از مهم ترین راهکار‌های مبارزه با قاچاق کالا، جهش تولید و اشتغال در کشور است و مبارزه با قاچاق کالا باید به مطالبه عمومی تبدیل شود.

دستگیری ۲۶ متهم تحت تعقیب در عملیات پلیس کهنوج

سرپرست فرماندهی انتظامی کهنوج از دستگیری ۲۶ متهم تحت تعقیب، طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ شاهپور بهرامی گفت: حسب دستور مقامات قضایی، مبنی بر جلب و دستگیری متهمان تحت تعقیب، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی در سطح حوزه استحفاظی، موفق شدند ۲۶ نفر متهم تحت تعقیب را شناسایی و آن‌ها را دستگیر کنند.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: اتهام افراد دستگیر شده حمل، نگهداری و قاچاق موادمخدر، ایجاد مزاحمت، اخلال در نظم عمومی، ضرب و جرح، اتهامات مالی و پرداخت نکردن دیه بوده است.

ناکامی قاچاقچیان مسلح در انتقال ۲۵۵ کیلوگرم حشیش

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۵۵ کیلوگرم حشیش و دستگیری ۴ قاچاقچی به همراه کشف سلاح و مهمات ممنوعه در عملیات پلیس شهرستان جیرفت خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان جیرفت با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مطلع شدند یک باند حمل و توزیع موادمخدر، قصد جابه جایی یک محموله سنگین حشیش به سمت شهرستان جیرفت را دارد تا آن را از طریق محور‌های فرعی به نقاط مرکزی کشور منتقل کنند.

او افزود: ماموران پس از ۴۸ ساعت کار اطلاعاتی، موفق شدند، مخفیگاه اعضای این باند را در ۲ نقطه از شهرستان شناسایی و طی عملیاتی، ۴ قاچاقچی مسلح را دستگیر و از مخفیگاه آنان، ۲۵۵ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش به همراه ۲ قبضه سلاح ممنوعه و مقادیری مهمات را کشف کنند.

کشف  وسایل نقلیه سرقتی در عملیات پلیس زرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از کشف یک دستگاه خودروی پراید و ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی از داخل منزلی در شهرستان کرمان خبر داد.

سرهنگ محمود خدادادنژاد، فرمانده انتظامی شهرستان زرند در تشریح این خبر گفت: به دنبال سرقت یک دستگاه خودروی پراید در زرند، ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان با اقدامات تخصصی، توانستند سارقان و مخفیگاه آن‌ها را در یکی ازشهرستان‌های همجوار شناسایی کنند.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان، پس ازهماهنگی قضایی سریعا به مکان مورد نظر اعزام شده و در بازرسی از مخفیگاه سارقان، یک خودروی پراید و ۲ دستگاه موتورسیکلت مسروقه را کشف و ۲ سارق را دستگیر کردند.

سرهنگ خدادادنژاد با اشاره به دستگیری و تحویل سارقان به مراجع قضایی گفت: این سارقان که وسایط نقلیه را از شهرستان زرند سرقت کرده و به مخفیگاهشان در شهر کرمان انتقال می‌دادند تاکنون به ۴ سرقت خودرو و موتورسیکلت اعتراف کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه مورد مشکوک و بروز ناهنجاری، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 انتهای پیام / م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.