نماینده عراقی: ائتلاف حلبوسی به کابینه الکاظمی رأی نخواهد داد

یک منبع پارلمانی اعلام کرد ائتلاف نیرو‌های تحت ریاست محمد الحلبوسی به کابینه مصطفی الکاظمی رأی نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یک منبع پارلمانی آگاه امروز یکشنبه اعلام کرد ائتلاف نیرو‌های تحت ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در جلسه رأی اعتمادی که قرار است هفته کنونی برگزار شود، به دولت مصطفی الکاظمی رأی نخواهد داد.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفت: اختلافات شدید و عمیق میان جبهه خمیس الخنجر (مؤسس ائتلاف جبهة الکرامه در عراق) از یکسو و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان سبب شده تا حلبوسی تهدید کند که جلسه رأی گیری کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق را تهدید کند.

وی در ادامه افزود: الکاظمی شماری از وزارتخانه‌ها را در جریان مذاکرات با خمیس الخنجر به گروه‌های سنی واگذار خواهد کرد. ائتلاف اهل سنت عراق موسوم به ائتلاف شهر‌های آزاد شده، جلسه‌ای با نخست وزیر انتخابی داشتند و به او چراغ سبز در انتخاب اسامی سنی با آزادی کامل دادند؛ به خلاف محمد الحلبوسی که با این مساءله مخالفت کرده است.

وی در ادامه گفت: همین امر سبب شده تا محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان از حمایت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر منتخب دست بر دارد.

این منبع پارلمانی در حالی از امتناع ائتلاف نیرو‌های تحت ریاست محمد الحلبوسی از رأی به کابینه مصطفی الکاظمی خبر داده که ائتلاف دولت قانون نیز امروز اعلام کرده در تشکیل دولت مصطفی الکاظمی مشارکت نخواهد کرد و در پارلمان نیز به کابینه او رأی نخواهد داد.

همچنین یک منبع پارلمانی امروز یکشنبه از ادامه اختلاف نظر‌ها بر سر اسامی مطرح شده در کابینه مصطفی کاظمی، نخست وزیر جدید عراق خبر داده و اعلام کرده بود بر سر ۷ وزارتخانه در کابینه، اعتراض‌های فراوانی وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار