ائتلاف علاوی: به دولت مصطفی الکاظمی رأی نخواهیم داد

ائتلاف ایاد علاوی در بیانیه‌ای اعلام کرد به کابینه نخست وزیر جدید عراق رأی نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، ائتلاف میهنی عراق به ریاست ایاد علاوی، نخست وزیر سابق عراق اعلام کرد به کابینه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق رأی اعتماد نخواهد داد؛ چرا که به گفته وی برنامه کابینه او خواست تظاهرکنندگانی که به شکل مسالمت آمیز اعتراض کرده بودند را تضمین نخواهد کرد.

ائتلاف ایاد علاوی در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: دیر زمانی است که ما بر ضرورت توجه به خواسته‌های ملی که میدان‌های تظاهرات به خاطر آن‌ها مملوء از جمعیت می‌شد، و نیز بر مسأله اینکه کابینه باید تظاهرکنندگان، اتحادیه‌های کارگری و صنفی را نمایندگی کند، تأکید می‌کردیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در دوره گذشته برای تحقق این مسأله تلاش کردیم که این مسأله شامل مذاکراتمان با نخست وزیر و یا نیرو‌های سیاسی مختلف بود؛ اما با عرض تأسف ما هیچ گونه نشانه مثبتی را در این زمینه مشاهده نکردیم. این در حالی است که راهکار انتخاب وزرا شکلی مبهم و نا مشخص دارد و خواست‌های مردمی از ارجاع قاتلان معترضان عراقی به داذگاه‌های علنی نیز فراتر رفته است.

در پایان این بیانیه آمده است: به همین خاطر ما اعلام می‌کنیم به این کابینه رأی نخواهیم داد؛ بلکه جلسه پارلمان را نیز بایکوت کرده ودر صورتی نیز که کابینه رأی آورد، در کنار معترضان مسالمت آمیز خواهیم ایستاد.

پیشتر نیز ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری المالکی اعلام کرده در تشکیل دولت مصطفی الکاظمی مشارکت نخواهد کرد و در پارلمان نیز به کابینه او رأی نخواهد داد. این در حالی است که یک منبع پارلمانی عراقی نیز امروز یکشنبه اعلام کرده بود ائتلاف نیرو‌های تحت ریاست محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در جلسه رأی اعتمادی که قرار است هفته کنونی برگزار شود، به دولت مصطفی الکاظمی رأی نخواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار