۸۵ درصد کود کشاورزی مورد نیاز در داخل کشور تامین می‌شود

معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: ۸۵ درصد کود‌های توزیعی در کشور از منابع و شرکت‌های داخلی تامین و تنها ۱۵ درصد وارد می‌شود

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شمس الله ملازاده معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در نشست معرفی مدیر خدمات حمایتی بخش کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: این شرکت دو میلیون و ۸۸۰ هزار تن انواع کود‌های فسفاته، ازته و پتاسه مورد نیاز بخش کشاورزی را تامین کرده است.

او افزود: از این میزان کود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کود‌های اوره و ۶۸۰ هزار تن انواع کود‌های فسفاته و پتاسه است که تهیه ومشکلی در خصوص تامین به موقع این نهاده‌ها در کشور وجود ندارد.

معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: ۸۵ درصد کود‌های توزیعی در کشور از منابع و شرکت‌های داخلی تامین و تنها ۱۵ درصد وارد می‌شود و براساس برنامه‌ریزی و مناقصه‌ها، تلاش می‌شود آرام آرام این میزان واردات نیز از منابع داخلی کشور تامین شود.

ملازاده بیان کرد: هزار و ۵۰۰ تن بذر برنج تامین شده و سال آینده دو هزار تن بذر برنج مورد نیاز کشاورزان تامین می‌شود.

او گفت: همچنین ۱۰هزار تن انواع بذر‌های گندم و جو و ۳۵۰ تن انواع بذر‌های دانه‌های روغنی نیز تامین شده است.

معاون فنی و کنترل کیفی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عنوان کرد: تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش کشاورزی از جمله دیگر خدمات این شرکت است که با شرکت‌های معتبر داخلی براساس قیمت‌های مصوب قرارداد منعقد و امکان تامین ابزار لازم و خدمات پس از فروش برای کشاورزان تامین شده است.

ملازاده گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا تلاش شده کود و سایر نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان به موقع تامین شود، بر همین اساس روزانه ۱۰ هزار تن کود بدون مشکل در کشور در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

او به کشاورزان اطمینان داد شرکت خدمات حمایتی بخش کشاورزی تمام عزم خود را برای تامین به موقع و با کیفیت کود به کار بسته است و هیچ نگرانی در این بخش وجود ندارد.

در این جلسه با تشکر از خدمات عبدالحسین موسوی فرد مدیر سابق خدمات حمایتی بخش کشاورزی استان بوشهر قدردانی و شاپور رضایی به این سمت منصوب شد.

انتهای پیام/ک

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.