انجام بیش از ۷۸۰۰ بازرسی بهداشت حرفه‌ای از محیط‌های کاری

۷ هزار و ۸۱۰ بازرسی بهداشت حرفه‌ای به منظور پیشگیری از ابتلای شاغلان به کووید ۱۹ در محیط‌های کاری خراسان شمالی انجام شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سید احمد راه چمنی کارشناس بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تا هشتم اردیبهشت ماه، ۳۴۵ بازرسی بهداشت حرفه‌ای از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی توسط بازرسان بهداشت حرفه‌ای این حوزه به ثبت رسیده است.

او ادامه داد: در این مدت تعداد بازرسی‌های بهداشت حرفه‌ای از پمپ بنزین‌ها ۲۷۲ بازدید، زندان‌ها ۷۸ بازدید، کمپ‌های کارگری و مراکز تجمع کارگران ۹۸ بازدید و تعداد بازرسی‌های بهداشت حرفه‌ای از کارگاه‌های ساخت و ساز ۳۲۶ بازدید در سطح استان و در پورتال مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به ثبت رسیده است.

او اضافه کرد: در همین مدت بیش از ۱۹ هزار نفر نیروی کار و ۴۰۰ نفر کارفرما در استان در زمینه راه‌های انتقال و شیوه‌های کنترل کرونا آموزش دیده اند.

این مسئول با بیان اینکه با توجه به شیوع کووید ۱۹ شعار جهانی بهداشت حرفه‌ای امسال به شعار «اپیدمی را متوقف می‌کنیم و با رعایت موازین بهداشت حرفه‌ای در محیط کار جان انسان‌ها را نجات دهیم» تغییر یافت، اظهار کرد: تا زمان ریشه کنی کامل بیماری کرونا بازرسان بهداشت حرفه‌ای در کنار مردم در سطح محیط‌های کار؛ تمام برنامه‌ها و تلاش خود را با محوریت اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی به صیانت از نیروی کار در برابر این ویروس جهانی معطوف می‌دارند تا محیط‌های کاری از شیوع این بیماری جهانی در امان باشند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.