خسارت هزار میلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی جنوب کرمان

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: ویروس کرونا بر مشاغل مختلفی اثر سوء گذاشت که در این بین بخش کشاورزی جنوب کرمان بیشترین تاثیر را از این معضل دیده است.

خسارت هزارمیلیارد تومانی کرونا به بخش کشاورزی جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سلطانی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: بخش کشاورزی که تا چند ماه قبل در جنوب کرمان از رونق خوبی در بحث تولیدات، حمل و نقل و بازار محصولات برخورداربود که با شیوع ویروس کرونا آثار و تبعات اقتصادی آن در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی همچون ممنوعیت تردد، حمل و نقل محصولات، مصالح و تجهیزات که باعث افزایش هزینه‌های تولید و توقف اجرای طرح‌های تولیدی شد.

او افزود: افت شدید قیمت و یا عدم خرید محصولات کشاورزی به دلیل کاهش تقاضا و مصرف، کاهش و ممنوعیت صادرات محصولات کشاورزی ووقفه در اجرای وظایف حاکمیتی دیگر مواردی هستند که بر زیربخش‌های اقتصادی کشاورزی جنوب تاثیر گذار بوده اند.

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان داشت: خسارت وارده ناشی از این معضل به زیر بخش‌های اصناف و واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط، از جمله صنایع کشاورزی، دام و طیور، شیلات، زراعت و باغبانی و حفظ نباتات صورت گرفته است که با بررسی کارشناسی مبلغ خسارت وارده در طی این مدت به مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

او گفت: تمامی موارد را به صورت تفکیک شده در زیر بخش‌های مختلف احصاء و به مسئولین استانی و وزارت جهاد کشاورزی اعلام و پیگیری‌های لازم جهت تامین جبران خسارت و منابع مالی مورد نیاز صورت گرفته است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار