استرالیا اطلاعات بیش از نیم میلیون مهاجر را فاش کرد

ایرادات پلتفرم سیستم ثبت‌نام مهاجران استرالیا باعث افشای اطلاعات شخصی ۷۷۴ هزار نفر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بی‌دقتی در مدیریت داده‌ها می‌تواند بسیار مضر و مخرب باشد و معمولا این مسئله گروه‌های آسیب‌پذیرتر را بیش از هرکسی تحت الشعاع قرار می‌دهد.

اخیرا دولت کشور استرالیا به دلیل سهل‌انگاری در کنترل داده‌های مهاجران این کشور باعث شده تا اطلاعات بیش از ۷۷۴۰۰۰ نفر به صورت آنلاین فاش شود. کشور استرالیا حالا به همین دلیل زیر بار نقد افراد بسیاری از سراسر دنیا قرار گرفته است.

فاش شدن اطلاعات مهاجران کشور استرالیا

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط منابع خبری، پلتفرم درخواست مهاجرت استرالیا به نحوی ساده ساخته شده و به افراد این قابلیت را می‌دهد که به اطلاعاتی مانند سن، تاریخ تولد، محل تولد و وضعیت تاهل دسترسی پیدا کنند. افراد سوءاستفاده‌گر تنها نیاز دارند تا نام فرد مورد نظر خود را بدانند تا به این اطلاعات و داده‌های دیگر دسترسی پیدا کنند. پس از افشای خبر لو رفتن داده‌های مهاجران، کشور استرالیا تصمیم گرفت پلتفرم ثبت‌نام را غیرفعال سازد تا بتواند شرایط پیش آمده را کنترل کند.

استرالیا اطلاعات بیش از نیم میلیون مهاجر را فاش کرد

با وجود اتفاقات اخیر ممکن است بسیاری از دولتمردان استرالیا با مشکلات قانونی مواجه شوند و از این رو مشخص نیست که مرکز ثبت‌نام مهاجران این کشور چه موقع به فعالیت خود بازمی‌گردد. مسئولان این پلتفرم همچنین موظف هستند پیش از اجرای قانون مربوطه، مراحل لازم برای مطلع ساختن مهاجران از مشکل پیش آمده را طی کنند.

گفتنی است؛ این زمان بدترین موقع برای رسوایی در حفظ اطلاعات کاربران است. کشور استرالیا به تازگی برنامه ردیاب ویروس کرونا را وارد بازار آنلاین کرده که یک نرم افزار با دسترسی به موقعیت مکانی و اطلاعات کاربران است. مشکلات پیش آمده باعث می‌شوند تا افراد اعتماد خود را از کشور از دست بدهند و در نتیجه استفاده از برنامه کنترل ویروس کرونا به حداقل ممکن برسد. این امر می‌تواند در کنترل شیوع ویروس کرونا تاثیرگذار باشد و میزان مبتلایان را به طور مجدد در استرالیا افزایش دهد. لازم به ذکر است دولت استرالیا همچنان تصمیمات خود برای مقابله با مشکل پیش آمده را به صورت رسمی با رسانه‌ها در میان نگذاشته است.


بیشتر بخوانید: صفحه تلفن همراهم روشن نمی‌شود، چه کار کنم؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار