رئیس میراث فرهنگی دامغان:

۷ اقامتگاه بوم‌‎گردی در دامغان مجوز فعالیت دارند

مهدی قاسمی از فعالیت هفت اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز فعالیت در شهرستان دامغان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی قاسمی رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان با بیان اینکه در حال حاضر هفت اقامتگاه بوم‌گردی در دامغان مجوز فعالیت دارند، گفت: از این تعداد چهار اقامتگاه سال گذشته مجوز فعالیت خود را دریافت کردند که در مجموع تعداد اقامت در اقامتگاه‌های بومی گردی دامغان یک هزار و ۴۳۸ نفر بود.

او بابیان اینکه برای راه‌اندازی این تعداد اقامتگاه بومی گردی دامغان جمعاً یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: از این مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان آورده صاحبان اقامتگاه‌های بومی گردی و ۷۰۰ میلیون تومان دیگر در قالب پرداخت تسهیلات بانکی را شامل می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان بابیان اینکه ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی نقش و تأثیر فراوان در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، ابراز داشت: برای تقویت اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیش از گذشته می‌بایست کوشید و معتقدیم این اقامتگاه‌ها را باید در پویا ماندن کمک و یاری کرد.

قاسمی بابیان اینکه وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی کمک به اقتصاد منطقه محسوب می‌شود، در ادامه تصریح کرد: دامغان از نظر تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بعد از شهرستان‌های شاهرود و مهدی‌شهر رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

او افزود: دامغان هفت اقامتگاه بوم‌گردی، دو هتل، یک اردوگاه، یک مهمانسرا، چهار دفتر خدمات گردشگری، شش منطقه نمونه گردشگری و سه روستای هدف گردشگری دارد که آماده خدمت‌گذاری به مسافران و گردشگران در تمام طول سال هستند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.