تدارک آیین‌های هفته شیراز با محوریت شادی و نشاط‌بخشی

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز گفت: آیین‌های روز و هفته شیراز با محوریت شادی و نشاط‌بخشی تدارک دیده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سولماز دهقانی ضمن گرامی‌داشت روز و هفته شیراز، از این شهر با عنوان نگین شهر‌های ادبی، فرهنگی و تاریخی ایران یاد کرد که دوستداران بسیاری در سراسر جهان دارد.

او عنوان کرد: شورای شهر با توجه به بحران شیوع کرونا و ضرورت حفظ فاصله اجتماعی از اجرای برنامه‌های این روز به‌صورت مجازی حمایت کرد؛ چرا که روز شیراز برای دست‌اندرکاران مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این روز را با محوریت شادی و نشاط‌بخشی به مردم برای شهروندان شیراز و دوستداران آن، بی‌وقفه برگزار خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز با بیان اینکه شیراز نخستین شهر ایران است که یک روز را در تقویم ملی به نام خود ثبت کرد، افزود:طی سال‌های گذشته، شهر‌های دیگر نیز روزی را به نام خود در تقویم ثبت کردند؛ اما جایگاه شیراز به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص، یعنی سابقه و قدمت تاریخی فرهنگی و هنری متفاوت است.

او بیان کرد: سال گذشته به دلیل سیل فروردین‌ماه و داغدار بودن بسیاری از خانواده‌های شیرازی، برنامه‌های این روز با ادای دین به قربانیان سیل، رنگ و بویی دیگر گرفت و اگر امسال شیوع کرونا رخ نمی‌داد، آیین‌های شادی به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تدارک دیده شده بود که با حضور مردم بانشاط‌تر هم می‌شد.

دهقانی افزود: البته تغییر جنس رویداد‌های روز شیراز و ارائه آن در فضای مجازی به‌گونه‌ای فرصت‌سازی برای شریک‌شدن همه مردم ایران در شادی روز شیراز است؛ همچنین تاکید بر ارائه برنامه‌ها از سوی هنرمندان شیرازی به‌منظور معرفی ظرفیت‌ها و استعداد‌های فرهنگی این شهر در اولویت شورا و شهرداری شیراز بوده است.

او ابراز داشت: برگزاری یک هفته کنسرت آنلاین با خوانندگانی همچون علی زند وکیلی، محمد ذاکر حسین، گروه بامداد، گروه خموش و دیگران، از جمله حساسیت‌های یادشده برای حضور هنرمندان شیرازی در ارائه برنامه‌هاست.

عضو شورای شهر شیراز همچنین به بهره‌گیری شهرداری شیراز از تکنولوژی ویدیو مپینگ خبر دارد و اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرداری شیراز این تجهیزات را در اختیار دارد استفاده از آن، در پس‌زمینه برنامه‌ها به ویژه کنسرت‌ها به‌منظور ایجاد فضایی تازه مورد تاکید بوده است؛ همچنین امیدافزایی و ابراز اتحاد و همدلی در مقابله با کرونا در طراحی گرافیکی برنامه‌های ویدیو مپینگ لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز ضمن ابراز امیدواری از برگزاری مطلوب برنامه‌های یادشده از مردم دعوت کرد که از طریق صفحات مجازی اعلام شده به این جشن ملی بپیوندند.

او اظهار کرد: شورای شهر و شهرداری شیراز در ارائه برنامه‌های رویدادمحور با توجه به خواسته‌ها و مطالبات مردم گام برمی‌دارد؛ همانگونه که در سال گذشته سمپوزیوم مجسمه‌سازی را به منظور افزایش المان‌های شهری برگزار کرد که حاصل آن حضور هنرمندان تراز بین‌المللی در شیراز و آفرینش نماد‌های تازه برای این شهر بوده است.

پیشنهاد ثبت روز شیراز در تقویم ملی ایران در سال ۱۳۸۱ توسط شورای شهر وقت، ارائه شد و با تصویب مجلس شورای اسلامی ۱۵ اردیبهشت‌ماه با نام شیراز ثبت شد.

تمام برنامه‌های هفته شیراز هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۲ اجرا می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سایت Tva.ir و صفحات اینستاگرامی شهرداری و نیز صفحات پُر مخاطب مربوط به شهر شیراز این برنامه‌ها را به‌صورت رایگان تماشا کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.