خلیلیان: مجوز آغاز مسابقات لیگ فوتبال صادر نشده است

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: کارشناسان نتوانستند برای از سرگیری مسابقات فوتبال مجوزی بگیرند.

خلیلیان: درباره اغاز مسابقات لیگ فوتبال مجوزی دریافت نکردیمبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهرزاد خلیلیان، سرپرست فدراسیون پزشکی‌ ورزشی، در خصوص جلسه امروز مدیران وزارت ورزش و بهداشت، اظهار داشت: وزارت ورزش نامه‌ای را از ستاد مبارزه با کرونا دریافت کرد. طبق آن، باشگاه‌های ورزشی که شامل رشته‌های انفرادی می‌شوند و ارتباط جمعی در آن‌ها وجود ندارد، طبق دستورا‌لعمل‌ها و موارد بهداشتی، فعالیت خود را می‌توانند آغاز کنند.

درباره مسابقات لیگ فوتبال مجوزی دریافت نکردیم

او ادامه داد: یکی از راه‌ها، رعایت اصول بهداشتی، ضدعفونی کردن است. به باشگاه‌هایی که در این ۱۳۲ شهر فعالیت خود را آغاز می‌کنند توصیه می‌شود، تجهیزات مورد نیاز مثل دستکش، ماسک  و وسایل ضدعفونی را در اختیار ورزشکاران قرار بدهند. حفظ فاصله اجتماعی را به شدت رعایت کنند. فکر می‌کنم مردم خودشان همین مسائل خود مراقبتی را یاد گرفته‌اند. درباره مسابقات فوتبال، هنوز تصمیمی نگرفته ایم. کارشناسان مربوطه نتوانسته اند مجوز فعالیت مسابقات لیگ فوتبال را دریافت کنند.

باید قدم به قدم جلو برویم

خلیلیان ادامه داد: در سایت فدراسیون پزشکی‌ ورزشی بر اساس نقاط اعلام شده از سوی وزارت ورزش، شهرهای مجاز به فعالیت‌های ورزشی را مشخص کردیم. این کار، به نوعی یک اقدام اولیه است و همانطور که رئیس جمهور گفت، باید قدم به قدم جلو برویم. باید  با ستاد مبارزه با کرونا هماهنگ باشیم. امیدواریم با کمک مدافعان سلامت، در دیگر شهر‌های کشور شاهد سلامت کامل مردم باشیم.

وزارت ورزش  به‌ دنبال دریافت مجوز‌ دیگر رشته‌ها است

او در مورد ورزش‌های دارای مجوز برای آغاز فعالیت گفت: رشته‌هایی مثل تنیس، تنیس روی‌میز، وزنه‌برداری، قایقرانی انفرادی، دو و میدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندزی، تیراندازی با کمان، بدنسازی ، اتومبیل‌رانی، موتور سواری، دوچرخه‌سواری، کوه‌نوردی، گلف، اسکی، پیاده‌روی، دارت و ورزش‌هایی مثل یوگا در تمام ۱۳۲ شهر اعلام شده اجازه فعالیت دارند. در آینده باید بیشتر به‌ دنبال رعایت بهداشت باشیم. وزارت ورزش هم از طرف دیگر به‌ دنبال دریافت دیگر مجوز‌ها است.


بیشتر بخوانید: سلطانی فر: تصمیم گیری درباره لیگ برتر فوتبال فعلا امکان پذیر نیست


برای آغاز دیگر رشته‌ها بی‌تابی نمی‌کنیم

خلیلیان ادامه داد: البته برای آغاز دیگر رشته‌ها بی‌تابی نمی‌کنیم. به تمام متصدیان باشگاه‌های ورزشی می‌گویم که به سایت وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند و  ضمن ثبت فعالیت صنفی خودشان، برای دریافت کد رهگیری اقدام نمایند تا مشکلی برای بازگشایی نداشته باشند.

همچنان در معرض خطر قرار داریم

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش درخصوص از سر گیری لیگ‌های ورزشی به خصوص فوتبال، گفت: هر هفته در این باره بین وزارت ورزش و بهداشت، جلسه برگزار می‌شود. امیدواریم که روند نزولی شیوع ویروس کرونا در کشور ادامه داشته باشد چرا که این روند، امید‌های زیادی را در دل ما زنده کرده است. باید بدانیم که این روند اصلا حالت صد در صدی ندارد و طبق اعلام وزیر بهداشت همچنان در معرض خطر قرار داریم. در برخی از نقاط کشور آمار بالا و پایین می‌شود. از ریشه‌کن شدن بیماری اطمینان قطعی نداریم. ضمن اینکه باید راه‌های زندگی مسلامت‌آمیز با این ویروس را پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار