آغاز ساماندهی مرز باشماق از ۲۰ اردیبهشت

استاندار کردستان در اولین جلسه شورای اداری استان از آغاز عملیات ساماندهی مرز باشماق از روز شنبه ٢٠ اردیبهشت خبر داد.

آغاز ساماندهی مرز باشماق از ۲۰ اردیبهشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در اولین جلسه شورای اداری استان از همه دستگاه‌های استان خواست بحث تعیین تکلیف و مستندسازی اموال خود را با جدیت پیگیری کنند.

او عدم پیگیری این موضوع را معضل دانست و اذعان داشت: این اموال بیت المال و متعلق به مردم است و عدم پیگیری آن خیانت است.

استاندار با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور، لازم است تعدادی از این املاک و اموال به فروش برسد لذا فرمانداران باید در خصدص این تعیین تکلیف حساسیت به خرج دهند.

مرادنیا به برگزاری ۲۰ جلسه شورای برنامه ریزی استان در سال ۹۸ و اولویت بندی پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: سال گذشته پروژه‌های خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت، راه و تولید در استان به بهره برداری رسید که از آغاز به کار بعضی از آن‌ها بیش از ۱۵ سال می‌گذشت و امیدواریم در سال ۹۹ هم این روند ادامه داسته باشد.

او افزود: در سال ۹۹ هم چند پروژه مهم و اولویت دار در دستور کار قرار دارد از جمله راه آهن سنندج همدان که ریل گذاری آن آغاز شده و امیدواریم پیمانکار پروژه بتواند به تعهد خود عمل کند و تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

مرادنیا راه مریوان را دیگر پروژه مهم سال ۹۹ عنوان کرد و گفت: این پروژه هم برای مردم هم برای توسعه استان بسیار حائز اهمیت است و تلاش می‌کنیم امسال به بهره برداری برسد.

به گفته استاندار، فرودگاه سقز و منطقه ویژه اقتصادی بانه نیز دیگر پروژه‌های اولویت دار استان هستند.

مرادنیا از همه مدیران و فرمانداران استان خواست اجرای پروژه‌ها را با جدیت پیگیری و روند پیشرفت کار را به صورت مرتب گزارش کنند.

او همچنین اقدامات انجام شده در حوزه عمران شهری را خوب ارزیابی کرد و از پیاده را فردوسی شهر سنندج به عنوان پروژه مهم در حال اجرای این شهر نام برد.

استاندار کردستان در بخشی از این جلسه به کمک ۱۷۵ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌ها و ۷۵ میلیارد تومانی به دهیاری‌های استان اشاره کرد.

مرادنیا در ادامه با اشاره به پرداخت ۳ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در سال ۹۸ افزود: این رقم نسبت به سال قبل ۳۸% افزایش داشته که امیدوارم این رشد به ۵۰% برسد و این امر با تلاش مدیران بانک‌ها شدنی است.

او لزوم توجه به بخش خصوصی، تولید و اهمیت تحقی شعار جهش تولید را یادآوری و خاطرنشان کرد: این شعار محقق نخواهد شد مگر با حضور بانک‌ها و تامین نقدینگی مورد نیاز بخش خصوصی.

استاندار کردستان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های قانونی در واگذاری واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی تاکید و تصریح کرد: این موضوع به حدی اهمیت دارد که در جلسه سران قوا مطرح شده است.

او همچنین بر دقت و سرعت در اجرای طرح مسکن ملی تاکید و از سرمایه گذاران برای حضور در این طرح دعوت کرد.

مرادنیا همچنین از همه دستگاه‌های استان خواست در خصوص هزینه کرد بودجه هزینه‌ای سال جاری صرفه جویی کنند و با توجه به اینکه دستگاه‌های خدمات رسان به دلیل شرایط حاکم بر کشور و معیشت مردم نمی‌توانند بهای خدمات خود را وصول کنند، ادارات با پرداخت هزینه‌های خود به این دستگاه‌ها کمک کنند.

او به ایجاد صندوق حمایتی‌های از روحانیون و هنرمندان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این صندوق‌ها نه به عنوان خیریه بلکه برای ورود به مباحث اقتصادی ایجاد شده اند.

استاندار در این جلسه علاوه بر دعوت از مدیران برای مشارکت در جشن گلریزان، از آنان خواست بخش خصوصی مرتبط با دستگاه خود را در این راه دعوت به همراهی و همکاری کنند.

مرادنیا در پایان از همراهی و همکاری مردم، اصناف، بازاریان، ائمه جمعه و همه افراد و دستگاه‌هایی که با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی را در مبارزه با کرونا یاری کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.