کاخ سفید: گزارش نیویورک تایمز درباره تلفات ویروس کرونا صحت ندارد

کاخ سفید گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره پیشبینی تلفات ویروس کرونا در آمریکا را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره پیشبینی تلفات ویروس کرونا در آمریکا را رد کرد.

بر این اساس، پس از آنکه روزنامه نیویورک تایمز با استناد به آمار و نمودار منتشر شده از سوی دولت آمریکا در گزارشی اعلام کرد نمودار‌ها نشان می‌دهد که در ماه میلادی آینده (ماه ژوئن) تلفات شیوع ویروس کرونا در آمریکا روزانه به بیش از ۳ هزار تن خواهد رسید. این میزان تقریبا دو برابر میزان فعلی است.

این روزنامه با انتقاد از دولت ترامپ، نوشت: با این حال دولت می‌کوشد فعالیت‌های اقتصادی را در کشور از سر بگیرد!

کاخ سفید امروز در واکنش به این گزارش در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره افزایش جهشی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا صحت ندارد.

در این بیانیه آمده است: اولویت نخست رئیس جمهور سلامتی مردم آمریکاست و ما این امر را همچنان در نظر خواهیم داشت.

این بیانیه می‌افزاید: دستورات ترامپ برای عادی شدن شرایط کشور و بازگشت به شرایط پیش از شیوع ویروس کرونا بر پایه اطلاعات علمی و مورد تایید کارشناسان بهداشت و درمان دولت فدرال است.

تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۶۹ هزار و ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند. ترامپ و کابینه وی بار‌ها با فرافکنی تلاش کرده اند سو مدیریت خود در مواجه با شیوع ویروس کرونا را به سازمان جهانی بهداشت، چین و مخالفان داخلی خود همچون دموکرات‌ها نسبت دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار