مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

افزایش ظرفیت تخیله و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی/ تکمیل اسکله‌های نفتی تا پایان سال

محمد راستاد گفت: با تکمیل فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی بندرعباس و تکمیل اسکله‌های نفتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری و فعالیت‌های نفتی در این بندر افزایش می‌یابد.

افزایش ظرفیت تخیله و بارگیری در بندر شهید رجایی/ تکمیل اسکله‌های نفتی تا پایان سال

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد راستاد، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با تکمیل فاز سوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی بندرعباس و تکمیل اسکله‌های نفتی، ظرفیت تخلیه و بارگیری و فعالیت‌های نفتی در این بندر افزایش می‌یابد.

راستاد در بازدید از طرح‌های عمرانی بندر شهید رجایی با ابراز رضایت از وضعیت کارگاه در فاز سه این بندر افزود: تا پایان سال حدود ۵۰۰ متراسکله در این فاز به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اسکله‌های نفتی بندر شهید رجایی بندرعباس نیز گفت: این اسکله‌ها در بازه زمانی پیش بینی شده و تا پایان امسال تکمیل می‌شود.

او افزود: با تعامل سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن کشور میزان حمل محموله‌ها با حمل و نقل ریلی از بندر شهید رجایی و پس کرانه‌ها افزایش قابل توجهی یافته است.

راستاد همچنین گفت: تکمیل و تجهیز بخش‌هایی از فاز یک توسعه بندر چابهار و تکمیل اسکله ریلی بندر امیرآباد از دیگر برنامه‌های اجرایی در سال جهش تولید است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم در این بازدید گفت: در ۴۵ روز امسال، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در بندر شهید رجایی جابجا شده که بخش عمده آن کالا‌های صادراتی است.

الله مراد عفیفی پور با بیان اینکه اولویت ترخیص با کالا‌های اساسی و بهداشتی است، گفت: بالغ بر ۵۰۰ هزار تن از این کالا‌ها شامل کالا‌های اساسی است.

او افزود: اقدامات خوبی در زمینه ترخیص کالا‌های بهداشتی با همکاری گمرک و سایر دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته است.

عفیفی پور گفت: فعالیت‌های عملیاتی و اجرایی در بندر شهید رجایی ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.