با اجرای طرح آبیاری قطره‌ای مصرف آب فرودگاه تبریز ۶۰ درصد کاهش یافت

 مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: امسال با اجرای طرح آبیاری قطره‌ای و بارانی در فرودگاه تبریز میزان مصرف آب حدود ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: امسال با اجرای طرح آبیاری قطره‌ای و بارانی در فرودگاه تبریز میزان مصرف آب حدود ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.

 آذری با اشاره به اقدامات انجام شده برای اجرای این طرح افزود: این پروژه برای آبیاری بارانی فضای سبز و هم چنین قطره‌ای جنگل فرودگاه تبریز در زمینی به وسعت ۳۰ هکتار در حال انجام است.

او هدف از اجرای این طرح را بهینه سازی و کاهش آب مصرفی فرودگاه تبریز اعلام کرد و  افزود: اقدامات اولیه این طرح در سال گذشته آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان امسال جنگل و فضای سبز این فرودگاه به سیستم آبیاری قطره‌ای و بارانی مجهز شود.

آذری گفت: عملیات حفر و خاکبرداری این پروژه برای لوله گذاری در سال گذشته شروع شده و تلاش می‌شود در مدت زمان حدود ۶ ماه آینده ۱۰ هزار متر لوله پلی اتیلن برای این منظور جاگذاری شود.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پرواز‌های داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدور‌های هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پرواز‌های داخلی و بین المللی به خصوص پرواز‌های عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشور‌های آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.

روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار