ورود دانشگاه سیستان و بلوچستان به رتبه بندی جهانی

دانشگاه سیستان و بلوچستان نخستین بار وارد رتبه بندی دانشگاه‌های جهان شد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رتبه بندی دانشگاه سیستان و بلوچستان توسط موسسه بین المللی تیمز در سال ۲۰۲۰ انجام گرفت. آنچه در کسب رتبه سوم دانشگاه‌های کشور برای دانشگاه سیستان و بلوچستان نقش محوری داشته، میزان اعتبار پژوهش‌ها و فعالیت‌های میدانی است. عمده فعالیت‌های پژوهشی انجام گرفته در این دانشگاه،  جامعه محور است که به معنای تاکید بر استفاده در زندگی روزمره مردم است.

اهمیت این رتبه بندی به علت آن است که برای اولین بار در دانشگاه سیستان و بلوچستان وارد نظام‌های رتبه بندی بین المللی می‌شود. بهترین فرمول دستیابی به موفقیت تلاش علمی است که این دانشگاه برای قوی شدن مدت هاست از آن بهره می‌گیرد.

سرکزی مقدم کارشناس پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان درباره درخشش این دانشگاه در جهان گفت: توانستیم رتبه ۳۰۰ تا ۴۰۰ جهانی بین ۸۰۰ دانشگاه شرکت کننده خارجی و ۲۰ دانشگاه ایرانی را کسب کنیم و در دانشگاه‌های ایرانی موفق به کسب رتبه سوم قرار گرفتیم.

زابلی کارشناس آزمایشگاه دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: باشگاه مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان جزو برترین آزمایشگاه‌های کشور از لحاظ تجهیزات و امکانات موجود است.

بهزاد مهر رئیس پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: روی حس گر‌های مبتنی بر نانو لوله‌های کربنی توانسته ایم کار‌های خوبی انجام دهیم.

خسروی استاد اقلیم شناسی گفت: در بحث منابع آب و مخاطرات محیطی مانند سیل رساله دانشجویان زیادی را در مقاطع ارشد و دکتری تا این مرحله هدایت کرده ایم.

ابراهیم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: برای هر روستان یک سند درست کرده ایم تا چهارچوب‌های آن روشن باشد و مسئولان، برنامه ریزان و سیاست گذاران بدانند در حوزه‌های مختلف از جهاد کشاورزی تا آب، برق، راه و بخش‌های مختلف چه کار‌هایی باید انجام دهند.

برکاتی عضو هیئت علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: هدف این پروژه این بود که بتوانیم رسالتی که دانشگاه در برابر جامعه یعنی گسترش فرهنگ استفاده از تجهزات انرژی‌های تجدید پذیر است را انجام دهیم.


بیشتر بخوانید: 

تولید ماسک در دانشگاه سیستان و بلوچستان

ثبت بیش از 50 شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه سیستان و بلوچستان

تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه سیستان وبلوچستان

جلسه هم اندیشی ازدواج موفق در دانشگاه سیستان وبلوچستان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار