۴۰ هکتار جنگل کاری تنها در ۱۵ روز

رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری خوسف با سرمایه ۱۶۰۰ میلیون ریال جنگل کاری در ۴۰ هکتار را انجام دادیم.

 کرباسچی رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری خوسف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طرحی را با هدف افزایش سرانه جنگل در کشور تحت عنوان توسعه جنگل ازطریق نهالکاری را در آذر ماه سال ۹۸ شروع شد.

او  با بیان اینکه سرانه جنگل در دنیا ۶ دهم درصد می‌باشد ادامه داد: سرانه جنگل در کشور ما نیز ۱۷/۰ می‌باشد که در تلاشیم سرانه جنگل در کشور را به  ۲۵ درصد برسانیم.

 کرباسچی با بیان اینکه این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۶۰۰ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده افزود: کاشت نهال‌ها در ۱۵ روز اول اذر ماه انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوسف با اشاره به اینکه این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و در محور سیوجان – تجگ انجام شده است ادامه داد: آبیاری این درختان از طریق چاه‌ها انجام می‌شود.

تکاپوی قاین برای افزایش سرانه جنگل

گلی رئیس منابع طبیعی و ابخیزداری قاین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: پروژه جنگل کاری را در ۶۰ هکتارو دردی ماه سال ۹۸ اغاز کردیم.

گلی با بیان اینکه این پروژه را با سرمایه ۲۰ میلیون تومان اغاز کردیم ادامه داد: درختان این مراتع کشت دیم هستند و اب مورد نیازان‌ها از طریق بارش‌های باران تامین می‌شود و تا کنون هیچ ابیاری از سوی منابع طبیعی انجام نشده است.

او با اشاره به اینکه این پروژه با هدف توسعه پوشش گیاهی انجام شده است افزود: انجام اینگونه پروژه‌ها کمک بسیار زیادی به کاهش فرسایش خاک خواهد کرد.

رئیس منابع طبیعی و ابخیزداری قاین ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر امکان افزایش را داریم ادامه داد: برای افزایش نیازمند اعتبار و همین طور رضایت دامداران نیز هستیم.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.