معاون استاندار فارس:

باید از گنجینه دفاع مقدس استفاده شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: دفاع مقدس دارای گنجینه‌های ارزشمندی است که باید این گنجینه‌ها استخراج و استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید احمد احمدی زاده در نخستین جلسه ستاد استانی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فارس با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه همه آحاد جامعه و ادارات و سازمان‌ها است، افزود: امروز تمام عزت و امنیت خود را مدیون خون پاک شهدا و از خود گذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم.

او بیان کرد: شهدا از بزرگترین سرمایه که همان جان خود بود گذشتند تا ما در امنیت و آسایش باشیم و باید یاد و نام شهدا را گرامی بداریم و در زمینه اعتلای فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: در ماه‌های گذشته با ورود ویروس کرونا به کشور دوباره همدلی و از خودگذشتگی‌های دوران دفاع مقدس در دل همه متبلور شد و یک بار دیگر همانند دوران دفاع مقدس اتحاد و همبستگی در جامعه به وجود آمد.

سهم ۹ درصدی فارس از تعداد رزمندگان دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات ستاد بزرگداشت چهل سالگی استان ارایه کرد و گفت: استان فارس با تقدیم ۱۵ هزار شهید و اعزام بیش از ۲۷۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای در دفاع مقدس داشت که اگر به آمار توجه داشته باشیم ۹درصد رزمندگان، هشت درصد شهدا و پنج درصد جانبازان دوران دفاع مقدس متعلق به استان فارس است که این آمار نشان دهنده نقش ویژه استان در دفاع مقدس است.

او افزود: برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس از سالروز آزادسازی خرمشهر شروع می‌شود و تا پایان سال در قالب ۴۳ هفته برنامه ریزی شده است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و نهاد‌های نظامی و انتظامی استان برگزار خواهد شد.

سرهنگ کوشکی با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه دفاع مقدس استان صورت گرفت، بیان کرد: تجلیل از ۴۰ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس و چاپ ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس از جمله این برنامه‌ها بود و امسال نیز در قالب چهل سالگی دفاع مقدس برنامه ریزی لازم صورت گرفته که به دستگاه‌های متولی ارایه خواهد شد.

در این جلسه برنامه‌های لازم برای برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس در فارس به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار