رئیس بیمارستان بعثت نهاجا در نشست خبری مطرح کرد؛

هیچ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت اخیر در بیمارستان بعثت بستری نشده است

صمدی گفت: خوشبختانه تعداد آن هم در حال کاهش است و در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد بستری در بیمارستان بعثت نداشتیم.

به گزارش خبرنگار حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم پزشک جاوید صمدی رئیس بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که صبح امروز در اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی برگزار شد اظهار کرد: پیرو ابلاغیه به به تمام بیمارستان‌ها، بیمارستان بعثت در همان روز اول انتشار ویروس کرونا ۱۰۰ تخت برای این موضوع اختصاص داد.

رئیس بیمارستان بعثت نهاجا ادامه داد: از شیوع ویروس کرونا در کشور ۷۵ روز می‌گذرد و تاکنون حدود ۱۲ هزار نفر بیمار یا افراد مشکوک به این بیماری بیمارستان بعثت مراجعه کردند که از این تعداد ۹۰۰ نفر بستری و ۱۷۰۰ نفر به صورت بستری موقت در کمتر از ۲۴ ساعت از بیمارستان مرخص شدند؛ ما در این بیمارستان روزانه حدود ۱۵۰ مورد را شناسایی کردیم اگر آن را در کنار سایر کار‌ها قرار دهیم متوجه می‌شویم که کار بزرگی صورت گرفته است.

او تصریح کرد: این تصور را داشتیم که بیماری کرونا در یک دوره ۳ ماهه یا نهایتاً چهار ماهه از بین برود، به همین دلیل تیم بحران ستاد کل نیرو‌های مسلح که همیشه آماده مقابله با حوادث این چنینی است پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد و حتی در زمینه تجهیزات پیش‌بینی شش ماهه انجام شد. در بازه زمانی که ویروس کرونا در کشور شروع پیدا کرد و بیمارستان بعثت به عنوان بیمارستان معین مشخص شد تا امروز فقط ۴۵ درصد مراجعات از سوی نیرو‌های مسلح بوده و ۵۵ درصد توسط مردم انجام شده این از آمادگی بالای این بیمارستان خبر می‌دهد.

صمدی با بیان این که ویروس کرونا یک درس بزرگ برای ما بود تا آمادگی خود را بالا ببریم و در مواقع لزوم با چالاکی بیشتری وارد عمل شویم، بیان کرد: ما در این بیمارستان مانند سایر بیمارستان‌ها در بین کارکنان موارد مبتلا داشتیم که تعداد آن‌ها ۴۳ مورد بوده است، اما خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی نداشتیم.

رئیس بیمارستان بعثت نهاجا خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر بخش‌های مختلف بیمارستان بعثت به چرخه کار معمولی خود برگشتند و فقط یک بخش آن هم در خارج بیمارستان با ۲۰ تخت در زمینه کرونا فعالیت بستری را انجام می‌دهد که خوشبختانه تعداد آن هم در حال کاهش است و باید اعلام کنم که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد بستری در این بیمارستان نداشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار