مویدی: ابداع ورزش «برای تونیک» دستاوردی بزرگ درسال جهش تولید بود

رئیس انجمن ورزش «برای تونیک» گفت: ورزش «برای تونیک» کاملا ایرانی بوده و آموزش آن در سایر کشور ها هم انجام می گیرد.

یاسمن مویدی رئیس انجمن بازی «برای تونیک» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با بیش از ۵۰ سال سابقه در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی، اجتماعی در ابعاد ملی و فراملی توانستم با ابداع ورزش (برای تونیک) و جایگزینی آن به ورزش‌های مثل: ایروبیک، پیلاتس، زومبا که وابسته به شرکت‌های تجاری آمریکا است، دستاورد بزرگی در سال جهش تولید مطابق با فرمایشات رهبری به دست بیاورم.

وی  ادامه داد:به جای اینکه از رشته‌های خارجی و وارداتی استفاده کنیم می‌توان از یک رشته کاملا ایرانی حمایت کرد، رشته‌ای که امروز در بسیاری از کشور‌های شناخته شده است و درحال تدریس است. «برای تونیک» اولین رشته‌ی ایرانی است که کمسیون ماده پنج را درحالی دارد که بسیاری از رشته‌ها بدون داشتن این ماده به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند که اغلب رشته‌های وارداتی است و ما امیدواریم این رشته با تمام محاسنی که دارد بتواند روزی فدراسیون جدایی برای خود به عنوان اولین ورزش ابداعی ایرانی داشته باشد تا بتواند درعرصه‌های جهانی نقش بیشتری را ایفا کند.

رئیس انجمن برای تونیک گفت: فقط ۲ رشته در ایران وجود دارد که پایگا‌های بین الملی آن در کشورمان است. یکی از آن‌ها ورزش زورخانه‌ای و دیگر ورزش برای تونیک که به نظر بنده یک دستاورد بزرگی است که به راحتی به آن دست پیدا نکرده ایم و پشت تمام این اتفاقات و فعالیت‌ها، وقت و هزینه‌های شخصیم برای ان صرف شده است.

او افزود: به عنوان تنها وراد کنند ورزش ایروبیک در حدود چهل سال پیش بسیار نادمم که چرا ورزشی را به ایران معرفی کردم که پشت آن‌ها دشمنان مهین عزیزم  نهفته بودند. کشور‌های مثل آمریکا و اسرائیل اکثر ورزش‌های زومبا یا ایروبیک همه آن‌ها وابسته به شرکت‌های تجاری هستند که برای پیش برد اهدافشان از آن‌ها استفاده می‌کردند و پشت آن هیچ پیشینه ورزشی نمی‌توان یافت.

او در خصوص اینکه چطور این رشته زیر مجموعه فدراسیون انجمن ها‌ی ورزشی قرار گرفته است گفت: ما در روز‌های اول که شروع به کار کردیم زیر مجموعه ورزش همگانی بودیم وبه خواسته خودمان از همگانی جدا و به زیر مجموعه یک ورزش ایرانی مثل فدراسیون روستای وعشایری رفتم و وقتی متوجه شدم که برای معرفی ورزش برای تونیک نیاز به فعالیت‌های فراملی‌تر دارم به زیر مجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزشی پیوستم.

مویدی ادامه داد: یکی ازکوچک‌ترین مزید‌هایی که ورزش ایرانی «برای تونیک» دارد این است که زیر نظر وزارت کار به عنوان شغل شناخته و من به عنوان کارآفرین برتر در سال شناخته شدم. به این معنی که هر شخصی در ایران آموزش ورزش «برای تونیک» را ببیند می‌تواند با کد شغلی که تشکل جهانی کار به او داده بدون هیچ مشکلی در سرتاسر دنیا به فعالیت خود ادامه دهد.

او در خصوص یکی از بارزترین فعالیت هایش در عرصه جهانی گفت: ورزش «برای تونیک» داری ۳۵ زیر مجموعه و برای تمامی رد‌های سنی از کودکان تا سالمندان و ازافرادسالم تا افراد معلول و کم توان را در وجود خودش جای می‌دهد و این ورزش با یک نگاه کلی تعریف و ابداع شده است. از بارزترین فعالیت ورزش برای تونیک می‌توان به نمایشگاه نقاشی یکی از معلولان که در ۲۴ سالگی بعد از پرت شدن از چرخ و فلک ارم دچار معلولیت از گردن به پایین شد نام برد. این دختر ۲۴ ساله بعد از فعالیت در ورزش برای تونیک توانست با ۲ انگشت کج نقاشی‌های زیبایی خلق کند و در فرانسه به نمایش گذاشته شود و خوشبختانه با استقبال بالا هم روبه رو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار