نماز جمعه این هفته در بستان آباد برگزار می‌شود

امام جمعه بستان آباد از اقامه نماز جمعه در این شهرستان بعد از اعلام وضعیت سفید در این هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام سیدرضا رضوی امام جمعه بستان آباد روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد نماز جمعه بستان آباد با بیان اینکه اولین نماز جمعه شهر بستان آباد بعد از اعلام وضعیت سفید این شهرستان و تعطیلات کرونایی بیش از دو ماهه در جمعه این هفته در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود، افزود: نماز جمعه بستان آباد با اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه بازگشایی مساجد شهرستان بستان آباد با درخواست کتبی هیئت امنای مساجد و صدور مجوز از سوی اداره تبلیغات اسلامی و بهداشت و درمان شهرستان بستان آباد انجام خواهد شد، افزود: مساجد تنها نیم ساعت برای برگزاری نماز جماعت و جمعه و با رعایت دقیق دستوالعمل‌های اعلام شده از سوی مراجع ذیربط قابل بازگشایی هستند.

امام جمعه بستان آباد گفت:مردم برای شرکت در نماز جمعه و جماعت حتما با خود جانماز و مهر و ماسک و دستکش و تسبیح اختصاصی همراه داشته باشند.

اواظهار کرد: نماز‌های جمعه و جماعت با رعایت فاصله تعیین شده از سوی مراجع برگزار می‌شود.

اقامه نماز جمعه و جماعت در ۱۳۲ شهری که از سوی ستاد ملی کرونا سیفد اعلام شده بدون مانع است.

این در حالی است که امروز رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیاستی مبنی بر اعلام مناطق سفید از نظر شیوع کرونا به طور متمرکز نداریم و اعلام اسامی شهر‌ها که چند روز قبل انجام شد، هیچ منبع رسمی نداشت.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه در نشست خبری ویدیو کنفرانس که از وزارت بهداشت برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت ایرنا درباره اعلام اسامی برخی شهر‌ها به عنوان مناطق سفید از نظر شیوع ویروس کرونا که چند روز قبل انجام شد، افزود: البته قرار شد دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت استانی این مناطق سفید را اعلام کنند و قرار نیست به صورت متمرکز از طرف وزارت بهداشت اعلام شود. البته از طریق سامانه ماسک نیز این دسترسی وجود دارد که مناطق سفید کرونایی در کشور ردیابی شود.

او خاطرنشان کرد: در نتیجه وزارت بهداشت قرار نیست هر ۵ روز یک بار فهرست اسامی شهر‌های سفید از نظر شیوع کرونا را اعلام کند. اسامی شهر‌های سفید از نظر شیوع کرونا حداکثر ۵ روز اعتبار دارد و ظرف ۵ روز این اسامی بازنگری می‌شوند و ممکن است وضعیت شهر‌ها از سفید به زرد یا قرمز تغییر پیدا کنند. در نتیجه اسامی این شهر‌ها از طرف وزارت بهداشت اعلام نشده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار