انتقام سخت، انتقام راهبردی است در زمان و مکان نامعلوم

امام جمعه تبریز گفت: آمریکا فتنه و ویرانی با خود آورده است از این رو انتقام سخت باید انتقام راهبردی باشد که زمان و مکان آن برای آمریکا نامعلوم باشد همچنین در انتقام نباید به چند مهره اکتفا کرد بلکه هدف اصلی دور ساختن آمریکا از منطقه است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم  نماینده،ولی فقیه دراستان امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی (ره) به انتقام سخت اشاره و اظهار کرد: انتقام سخت، انتقام راهبردی است؛ اینکه سپاه دو شب گذشته یک سیلی محکم به آمریکایی‌ها زد و اثرات خود را گذاشت به طوریکه الان نیرو‌های اسپانیا، آلمان، فرانسه از منطقه در حال دور شدن هستند، ولی از نظر رهبر معظم انقلاب، انتقام واقعی روزی است که حضور فسادانگیز آمریکا در این منطقه را نداشته باشیم.

او ادامه داد: آمریکا فتنه و ویرانی با خود آورده است از این‌رو انتقام سخت باید انتقام راهبردی باشد که زمان و مکان آن برای آمریکا نامعلوم باشد همچنین انتقام نباید به چند مهره اکتفا کند بلکه هدف اصلی دور ساختن آمریکا از منطقه می‌باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: کدام ژنرال آمریکایی در رده سردار سلیمانی است، به قول سید حسن نصرالله کفش سلیمانی از سر ترامپ با ارزش‌تر است از این‌رو انتقام راهبردی زدن چند پایگاه نیست بلکه باید انتقام راهبردی ما امنیت‌زا، حذف سایه جنگ از سر کشور، گا‌ها معلوم و گا‌ها نامعلوم و خوف‌انگیز برای دولت آمریکا باشد.

اواضافه کرد: امید است که آن انتقامی که مدنظر رهبری است توسط رزمندگان و سپاه قهر‌مان مقاومت انجام گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به نقش شهید سلیمانی در ارتباط با جبهه مقاومت تصریح کرد: تقویت و ثبات نیروها، تربیت نیرو‌های فلسطینی مقاومت در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۸ روزه، شکل‌گیری و تقویت محور مقاومت از اقدامات سردار شهیدمان بود به طوریکه شیوه و منطق کار ایشان، فعال کردن ظرفیت‌های خفته در آن کشور بود، زیرا در عراق حشدالشعبی و در سوریه بسیج مردمی را راه انداختند.

اوادامه داد: سردار سلیمانی در قامت یک سیاست‌مدار کارکشته در سفر به مسکو و در گفت‌وگویی که با پوتین داشت، از ظرفیت عملیاتی روس‌ها در منطقه برای دفاع و ثبات همچنین برای پیشبرد عملیات خود استفاده کرد به طوریکه در دیدار ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه خود با پوتین، روس‌ها را قانع کرد تا برای جلوگیری از پیشروی آمریکا و هم‌پیمانانش برای ناامن کردن خاورمیانه، در سوریه حضور فعال داشته باشند.

آل‌هاشم ابراز کرد: شهید سلیمانی در اوج بحران سوریه و عراق نشان داد که کمک به شیعه و سنی برایش هیچ فرقی ندارد.

او ادامه داد: حضور در مناظق سیل‌زده و کمک به سیل‌زدگان، استقرار موکب‌های اربعین برای کمک به سیل‌زدگان، برادری مهربان برای اهل سنت، ارتباط صمیمی با فرزندان شهدای مدافع حرم و نگاه متفاوت فرهنگی از خدماتی است که شهید سلیمانی در حوزه‌های زیاد داشته است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: انتساب شایسته حاج اسماعیل قاآنی به عنوان فرمانده قدس از نکات برجسته اقدامات رهبری در روز شهادت سردار است، زیرا از نظر ما، سردار قاآنی یک سلیمانی دیگر است.

وی افزود: وقتی حاج قاسم سلیمانی شهید شد، حاج اسماعیل قاآنی به عنوان فرمانده سپاه قدس معرفی شد به طوریکه او زودتر از حاج قاسم وارد سپاه قدس شده و با تمام رموز آشناست و از سال ۷۶ تا ۹۸ جانشین سردار سلیمانی بوده است و در سال‌های اخیر به خاطر پیش‌بینی شهادت حاج قاسم وقتی از او سوال می‌شود که بعد از شما، چه کسی به درد فرماندهی نیروی قدس می‌خورد، او نام سردار قاآنی را می‌گوید.

نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: می‌توان برای خدمات حاج قاسم سلیمانی و قاآنی در رابطه با جنگ ۳۳ روزه و ۸ روزه و بحران‌های سوریه و عراق کتاب‌ها نوشت، زیرا سردار قاآنی بیش از ۴۰ سال است که مورد شناخت و اعتماد رهبری است و با منظومه اندیشه ایشان در همه عرصه‌ها آشناست.

وی اضافه کرد: ان‌شاءالله شاهد موفقیت‌های سپاه قدس با فرماندهی یادگار سردار شهید خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه تبریز با قدردانی از مردم تبریز در جمعه هفته پیش برای برپایی راهپیمایی باشکوه گفت:‌ای خواهران و برادران شما با این کار خود پیشگامی خود را نشان دادید، زیرا بعد از ظهر جمعه که رهبری به خانه سردار سلیمانی رفتند خطاب به همسر این شهید فرمودند که جمعیت کرمان به خاطر اینکه حاج قاسم فرزند آنجاست، جای تعجب نداشت، ولی مردم تبریز را دیدید که چگونه در خیابان‌ها آمدند و حال روز تشییع پیکر بی‌نظیر خواهد بود که البته اینگونه هم شد.

اوافزود:‌ای مردم آذربایجان سربلندمان کردید و خدا سربلندتان کند و خدایا این تبریزی‌ها را حفظ کن.

امام جمعه تبریز با اشاره بر اقدام شجاعانه فرزندان انقلابی ملت ایران مخصوصا سردار حاجی‌زاده، به روح بلند شهید طهرانی مقدم در طراحی موشک‌ها درود فرستاد و گفت: اقدام دولت در کاهش تعهدات هسته‌ای و رفع تمام محدودیت‌ها جای تشکر دارد، ولی اقدام مجلس و شورای نگهبان در تصویب طرح سه فوریتی تروریست خواندن آمریکا جای قدردانی دارد.

او به مصوبه جدید دولت و مجلس عراق مبنی بر ترک خاک عراق توسط نیرو‌های نظامی آمریکا اشاره کرد و گفت: این‌ها اقدامات بسیار خوب و شایسته‌ای بود.

نماینده، ولی فقیه در استان در ادامه یاد شهدای تشییع‌کننده حادثه کرمان را گرامی داشت.

او با بیان اینکه از جمله شاخصه‌های انتخابات و نماینده خوب کارآمدی است، گفت: ما به نماینده‌ای نیاز داریم که کارآمد، دلسوز و به فکر مردم و نظام بوده و خوشنام باشد.

آل‌هاشم ادامه داد: نماینده‌ای باید به مجلس برود که اهتمام برای قانون‌گذاری، نظارت داشته باشد و ساده‌لوح نباشد و فقط به فکر حوزه انتخابیه نباشد بلکه به فکر مملکت باشد.

اوبا اشاره به اینکه نماینده‌ای که به مجلس می‌رود، باید قدرت تصمیم مستقل داشته باشد، افزود: نترس بودن، خستگی‌ناپذیری نماینده باید در اولویت باشد و در زمان بحران زود تسلیم نشود بلکه روحیه شجاعت در برابر استکبار و قدرت نظامی داشته باشد.

او در بخشی از خطبه‌های اول نماز جمعه نیز به مصداق تقوا مبنی بر دوری از ظلم به والدین گفت: نباید کاری کرد که ظلم اجتماعی کرده و آق والدین شویم.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اثرات یاد پروردگار و ذکر ایشان افزود: طبق فرمایش مولا علی (ع)، مداومت یاد خدا کلید روح و غذای آن است.

او با استناد به آیه شریفه قرآن کریم، تصریح کرد:‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اموال و اولاد و ... باعث نشود که یاد خدا را فراموش کنیم و به عبارت دیگر باید انسان در کنار زندگی و توجه به امور دنیا، همیشه یاد خدا را پیش بگیرد و در صورتی که انسان مراقب نفس خود است و از مال دنیا برای رسیدن به آخرت بهره گیرد، باید خداوند را یاد و ذکر کند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: اگر علاقه افراطی به بچه و مال دنیا سدی میان انسان و خداوند باشد، در حقیقت بزرگترین خسارتی است که انسان کسب می‌کند.

او آثار دوری از یاد خدا را مورد اشاره قرار داد و گفت: همانگونه که ذکر الهی منشاء آثار و برکات الهی است، قطعاً دوری از خدا نیز آثار منفی خواهد داشت.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: خودفراموشی یکی از تبعات منفی فراموشی خداوند است، زیرا کسی که خداوند را فراموش کند، خدا نیز او را فراموش خواهد کرد.

او متذکر شد: یکی دیگر از تبعات فراموشی خداوند، هم‌نشینی با شیطان است.

آل‌هاشم افزود: از دیگر تبعات فراموشی یاد خدا، سختی روزگار بر او می‌باشد.

او در پایان یه بار دیگر یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، ابوالمهدی مهندس و شهدای هم‌رزم آن‌ها همچنین جانباختگان حادثه سقوط هواپیما، کشته‌شدگان اتوبوس را گرامی‌داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار