جزیره‌ای زیبا که شبیه اثرانگشت است! + تصاویر

دیوار‌ها بدون ملاتی که سنگ‌ها را نگه دارد ساخته می‌شوند، درعوض سازندگان سنگ‌ها را با دقت انتخاب می‌کنند و آن‌ها را مانند قطعات پازل روی هم می‌چینند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این جزیره کوچک در دریای آدریاتیک در سواحل کرواسی توجه زیادی را به سوی خود جلب کرده است. این جزیره که در مجمع الجزایر سیبنیک قرار دارد، ۱.۴ کیلومتر مساحت داشته و کاملا با شبکه‌ای از دیوار‌های سنگی خشک پوشیده شده است. هنگامی که از بالا نگاه کنید، جزیره بیضی شکل بالژناک شبیه یک اثرانگشت بزرگ به نظر می‌رسد.

جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است! + تصاویر

مانند بسیاری دیگر از کشور‌های غرب اروپا از جمله انگلستان، ایرلند و اسکاتلند، بسیاری از حومه و سواحل کرواسی را دیوار‌های سنگی خشک دربرگرفته است. قدمت این ساخت و ساز‌ها به قرن‌ها پیش بازمی گردد و در طول تاریخ برای مرزبندی زمین‌های زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شده است.

دیوار‌ها بدون ملاتی که سنگ‌ها را نگه دارد ساخته می‌شوند، درعوض سازندگان سنگ‌ها را با دقت انتخاب می‌کنند و آن‌ها را مانند قطعات پازل روی هم می‌چینند. بیشتر زمین‌های کرواسی سنگی است، برای کشت این زمین‌های سخت، کشاورزان با زحمت بسیار سنگ‌ها را از خاک جدا می‌کردند و همان‌ها را برای ساخت این دیوار‌ها در اطراف زمین‌های هندسی و گاهی شبکه‌ای به طول چندین کیلومتر استفاده می‌کردند.

طول این جزیره تنها نیم کیلومتر است، اما طول دیوار‌ها ۲۳ کیلومتر است. گذشته از تعریف مرز‌های کشاورزی، این دیوار‌ها جلوی باد‌های قوی که «بورا» نام دارند را نیز می‌گیرد و کشاورزی را در این مکان ممکن می‌کند.

 

جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است! + تصاویر

جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است! + تصاویر

جزیره کرواتی که شبیه اثرانگشت است! + تصاویر

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.