تداوم بارش های بهاری در استان تا فردا

فعالیت سامانه بارشی که از شب گذشته وارد آسمان استان شده تا صبح پنجشنبه تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خسرو سیف پناهی شعبانی گفت:با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی:از امروز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به نیمه غربی کشور شاهد ابری شدن آسمان، مه، وزش باد شدید، رگبار باران، رعدوبرق و در برخی نواحی مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

او افزود:بارش‌ها طی این مدت در مجموع فراگیر بوده و کل استان را در بر خواهد گرفت؛ ولی شدت و مقدار بارش‌ها برای مناطق غربی و مرکزی استان همچون شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد، کامیاران و غرب شهرستان‌های دیواندره، سنندج و سقز قابل ملاحظه و گا‌ها شدید پیش بینی می‌شود؛ که با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق یاد شده شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان بیان کرد:از ظهر پنجشنبه تا ظهر شنبه هفته آینده، جو منطقه نسبتا پایدار بوده و بجز افزایش موضعی ابر و وزش باد (روز پنجشنبه وزش باد شدید خواهد بود) پدیده قابل توجه دیگری نداریم.

او افزود: با توجه به شرایط تشکیل گردوخاک بر روی مرکز عراق و شمال عربستان و انتقال بخشی از آن به نیمه غربی کشور  تا روز پنجشنبه در بعضی ساعات کیفیت هوا و دید افقی در سطح استان کاهش خواهد یافت.

سیف پناهی گفت:از لحاظ دمایی نیز از امروز چهارشنبه تا صبح جمعه با ورود سامانه بارشی بطور متوسط دما ۶ تا ۸ درجه (بخصوص در طول روز) کاهش خواهد داشت و مجددا از روز جمعه شاهد افزایش دما در سطح استان خواهیم بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.