مشارکت بسیج سازندگی فارس برای مقابله با کرونا

رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: بسیج سازندگی فارس ۱۲۱ هزار و ۷۷۰ اقلام بهداشتی برای مقابله با کرونا به صورت رایگان بین محرومان توزیع کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  سرگرد سیدمجتبی سرورزاده در نشست خبری امروز به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی به اقدامات این سازمان از زمان شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۹۳۶ هزار لیتر موادضدعفونی، ۱۲۱ هزار و ۷۷۰ بسته بهداشتی اعم از ماسک و دستکش، گان، ۱۲۲ هزار بروشور آموزشی به صورت رایگان در بین مردم و اقشار آسیب پذیر توزیع شده است. 

او افزود: برای حمایت از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر از زمان شیوع کرونا تا کنون بالغ بر ۲۴۰ هزار بسته معیشتی توسط گروه های جهادی و خیرین خریداری و توزیع شده است.

 سرگرد سرورزاده ادامه داد: در مرحله دوم رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مومنانه» که همزمان با ولادت امام حسن (ع) برگزار خواهد شد،  ۴۰۰ هزار بسته هر کدام به ارزش  ۳۰۰ هزار تومان توزیع خواهد شد.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: ۷۰۰ گروه جهادی جغرافیامحور و هزار و ۶۰۰ گروه جهادی محله‌محور از بسیج سازندگی در بخش های مختلف خدمات و درمانی برای مقابله با کرونا خدمات رسانی کردند.

او بیان کرد: گروه‌های جهادی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به کنترل مبادی ورودی و خروجی و تب سنجی کردند همچنین در زمینه ضدعفونی کردن محلات، معابر و اماکن عمومی خدمت‌رسانی کردند. 

او همچنین با بیان اینکه ویروس کرونا سبب آسیب به برخی از کسبه و بازاریان شد، بیان کرد: در مرحله نخست افراد آسیب‌دیده شناسایی شدند و پس از آن با کمک پایگاه های مقاومت برای برخی از مستاجرین  بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بخشش اجاره یا تخفیف اجاره گرفته شد که این موضوع از یک ماه تا ۴ ماه را شامل می‌شود.

سرگرد سرورزاده با اشاره به تولید ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک توسط گروه‌های جهادی، گفت: این موارد همگی به صورت رایگان میان مردم و اقشار مختلف توزیع شده است.

او همچنین به راه‌اندازی درمانگاه‌های مجازی از سوی گروه‌های مجازی با همکاری پزشکان متخصص خبر داد و افزود: تاکنون ۱۰ درمانگاه مجازی در استان راه‌اندازی شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس گفت: بسیج سازندگی در راستای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی تفاهم نامه‌ای با بهزیستی استان منعقد و بنا شد ۸۵۰ منزل افراد تحت پوشش بهزیستی تعمیر و مناسب‌سازی شود که از دی‌ماه پارسال تاکنون ۸۰ منزل ساخته شده و ۵۰ درصد از آنچه بر عهده بسیج سازندگی بوده مناسب‌سازی شده است.

او همچنین به تفاهم نامه با دستگاه‌های دولتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی خبر داد و افزود: براساس این تفاهم نامه ۳۵ درصد از پروژه‌های عمرانی در زمینه انتقال آب و ... از سوی بسیج سازندگی و مابقی توسط دستگاه‌های مرتبط تامین می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: تاکنون از ۲۵۲ عرصه اقتصاد مقاومتی با پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در زمینه کشاورزی و تولیدی حمایت شده که اعتبار اقتصاد مقاومتی بالغ بر ۶.۵ میلیارد تومان بوده است.

او در ادامه با اشاره به حادثه سیل در استان های لرستان و خوزستان، اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی و مجموعه سپاه فجر بلافاصله برای خدمت رسانی به این موضوع ورود و به مدت ۲۵ روز در این استان‌ها خدمات رسانی انجام ‌شد و پس از آنجا به سپاه فجر و سازمان بسیج ماموریت داده شد در خوزستان در منطقه اسماعیلیه کار مهار سیلاب انجام دهند.

سرگرد سرورزاده افزود: سپس در شهرستان شوشتر در منطقه دهستان شعیبیه به ما ماموریت دادند که تسهیل گری و احداث واحد مسکونی برای حدود ۱۵۰ واحد انجام شود که ۷۰ درصد این کار انجام شده است.

او اضافه کرد: علاوه بر احداث واحد‌های مسکونی مقرر شد در حدود ۵۰۰ واحد مسکونی کار تعمیرات انجام شود که این کار به پایان رسیده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان فارس گفت: در این زمینه افزون بر ۵۰ گروه جهادی در زمینه تعمیرات واحد‌های مسکونی آسیب دیده ورود کردند و گروه‌های جهادی تخصصی نیز در زمینه احداث منازل آسیب دیده ورود پیدا کردند که کار در حال انجام است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار