اختصاص ۴۰ میلیون تومان برای مرمت قلعه باجول الیگودرز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی الیگودرز گفت: برای مرمت و تعمیر بنای تاریخی قلعه باجول ۴۰میلیون تومان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی الیگودرز گفت: برای مرمت و تعمیر بنای تاریخی قلعه باجول ۴۰میلیون تومان تخصیص یافته است.

ایمان شهروسوند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند بازسازی قلعه باجول افزود: این فصل از مرمت شامل اجرا و مرمت سردر ورودی بنا، ساخت و نصب در و پنجره و اجرای بخشی از اندود است.

او گفت:سال گذشته برای آزاد سازی حریم این قلعه ۱۷۰ میلیون تومان هزینه شده و سالانه بین ۲ الی ۳ هزار نفر از این قلعه باستانی بازدید می‌کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی الیگودرز اظهار داشت: مرمت و احیای بنا‌های تاریخی یکی از برنامه‌های اولویت دار میراث فرهنگی است که هر ساله با توجه به میزان اعتبارات انجام می‌شود تا این اماکن قابلیت برای بازدید پیدا کنند.

شهروسوند با اشاره به مرمت و بازسازی است حمام تاریخی جوز در الیگودرز نیز گفت: برای مرمت این بنا در سال جاری ۲۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

قلعه باجول در۳۵ کیلومتری شرق الیگودرز و در روستای آب باریک این شهرستان واقع شده متعلق به دوره قاجار بوده و سال ۸۹ به شماره ۴۳۵۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار