هندوانه رامشیر در استان‌های همجوار دلبری می‌کند

مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر گفت: از ابتدای فصل برداشت هندوانه تاکنون، یکهزار و ۶۰۰ تن محصول از اراضی این شهرستان برداشت و روانه بازار سایر استان‌های کشور شده است.

هندوانه رامشیر در استان‌های همجوار دلبری می‌کندمحسن احمدی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: استان خوزستان بدلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی و خاک حاصلخیز، از ظرفیت‌های خوبی برای کشت محصولات کشاورزی از جمله؛ غلات، سبزی و صیفی جات نظیر هندوانه که در فصل تابستان طرفداران زیادی دارد، برخوردار است.

او با بیان اینکه ۱۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت هندوانه اختصاص یافته و برداشت این محصول از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده افزود: تاکنون یک هزار و ۶۰۰ تن هندوانه برداشت و روانه بازار مصرف شده است و با توجه به اینکه عملیات برداشت تا اواسط خرداد ماه امسال ادامه دارد، پیش بینی می‌شود ۳ هزار و ۹۰۰ تن برداشت گردد.

احمدی درخصوص سطح زیر کشت و تناژ برداشت هندوانه در مقایسه با پارسال بیان کرد: به علت حذف روش‌های ثقلی، استفاده حداکثری از روش قطره ای، بالا بردن راندمان آبیاری و کاهش مصرف آب، میزان سطح زیر کشت کاهش داشته است، ولی میزان تولید به ازای واحد سطح افزایش نشان می‌دهد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر کیفیت هندوانه تولیدی را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار داشت: این محصول علاوه بر فروش در بازارهای بیشتر شهرستان‌های استان خوزستان، به سایر استان‌های کشور از جمله؛ تهران و اصفهان نیز صادر می‌شود، ضمن اینکه سبب اشتغالزایی برای ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.