افزایش ۵۸ درصدی دوره‌های ترویجی کشاورزی در فارس

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:دوره‌های ترویجی کشاورزی در فارس ۵۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ابراهیمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: در پارسال ۳۴۴ دوره ترویجی مهارتی کشاورزی توسط این مدیریت و ادارات ترویج شهرستان‌ها برگزار شد که در مقایسه با سال ۹۷، رشد ۵۸ درصدی داشته است.

او، تصریح کرد: ۷ هزار و ۴۳۶ بهره بردار در دوره‌های مذکور شرکت و گواهی مهارت دریافت کردند.

ابراهیمی ادامه داد: ۱۷۰ دوره در زمینه‌های دام، طیور، زنبورعسل و دامپزشکی و ۱۶۲ دوره در زمینه‌های زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون و حفظ نباتات بوده که حدود ۳۰ درصد آن مربوط به گلخانه بوده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: ۱۲ دوره در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی و فعالیت‌های اشتغالزایی  زنان روستایی، برگزاری کارگاه های یک روزه، بازدید ترویجی، آموزش های انفرادی و انبوهی و رسانه ای در طیف گسترده برگزار شد.

او، اضافه کرد: انتظارمی رود که امسال با توجه به برنامه ریزی‌ها و تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان تعاون روستایی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، آموزش‌های مهارتی ویژه بهره برداران در استان توسعه یابد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.