رئیس اداره کنترل آبخوانداری منابع طبیعی سمنان خبر داد؛

مهار سیلاب در سازه‌های آبخیزداری سمنان

محمد رضا رجبی گفت: سه میلیون و ۷۰ متر مکعب سیلاب ناشی از بارش‌های فروردین امسال در سازه‌های آبخیزداری استان سمنان کنترل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد رضا رجبی رئیس اداره کنترل سیل و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: بیشترین حجم کنترل سیلاب به وسیله سازه‌های آبخیزداری در فروردین امسال مربوط به شهرستان مهدیشهر و گرمسار بود.

او ادامه داد: یک میلیون و ۶۲۵ هزار مترمکعب سیلاب در مهدیشهر و ۶۴۰ هزار مترمکعب سیلاب در شهرستان گرمسار به وسیله سازه‌های آبخیزداری مهار و کنترل شد.

رجبی بیان کرد: سیلاب‌های ویرانگر در فروردین امسال، بیش از پیش اهمیت و ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری را بر همگان آشکار کرد و افزایش تعداد اجرای طرح‌ها نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است.

به گفته او، بند‌های خاکی با کنترل رسوب در سیلاب از انتقال رسوب به پایین دست و بروز خسارت جلوگیری می‌کند و بر همین اساس در سیل اخیر بند‌های خاکی محل انباشت رسوب شده و باید لایروبی شود تا از ظرفیت ذخیره آب آن کاسته نشود.

رئیس اداره کنترل سیل و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری بین ۵۰ تا ۷۵ درصد خسارات سیل را کاهش می‌دهد و به تغذیه منابع آبی کمک می‌کند.

او گفت: پیشگیری از سیلاب، حفاظت خاک، احیای پوشش گیاهی، نفوذپذیری و تغذیه آبخوان‌ها، از جمله مزیت‌های طرح‌های آبخیزداری است.

رئیس اداره کنترل سیل و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: سیل فروردین امسال ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال به بنا‌های در مسیر خود خسارت زد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.