معاون استاندار سمنان:

واحد‌های تولیدی معطل در بانک‌های سمنان تعیین و تکلیف شوند

خجسته‌پور گفت: واحد‌های تولیدی معطل در بانک‌های استان سمنان برای دریافت تسهیلات تا پایان خرداد تعیین و تکلیف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حبیب الله خجسته‌پور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در نشست بررسی تسهیلات رونق تولید در استان سمنان گفت: تعدادی از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان که خواهان دریافت تسهیلات هستند به دلایل مختلف تاکنون تعیین و تکلیف نشدند که لازم است با پیگیری مستمر دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی استان و بانک‌های عامل، نسبت به حل این مسئله اقدام شود.

او با قدردانی از تلاش‌ها و همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی استان در اعطای تسهیلات به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان ادامه داد: اختلاف پرداختی در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی و صنعتی در بین بانک‌های استان وجود دارد که لازم است با عزم جهادی و نگاه ویژه بانکها، این اختلاف در پرداختی به حداقل برسد.

خجسته‌پور افزد: با وجود شیوع کرونا ویروس با تلاش دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بانک‌های عامل برای تحقق شعار و جهش تولید در تلاش باشند و با عملیاتی شدن این راهبرد به طور قطع رضایت واحد‌های صنعتی و تولیدی، کارگران و فعالان اقتصادی و دولتمردان جلب خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه سیستم بانکی در استان با اعطای تسهیلات به واحد‌های صنعتی و تولیدی پویا است، گفت: از نظر عملکرد اعطای تسهیلات به واحد‌های تولیدی و صنعتی، سمنان از استان‌های موفق و برتر کشور در بخش‌های مختلف به شمار می‌آید.

او تصریح کرد: ۳۰ مورد طرح گردشگری از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به وزارتخانه مربوطه برای دریافت تسهیلات معرفی شده است که برای اعطای تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه گردشگری پیگیری‌های مستمری در سطح ملی انجام شود.

خجسته‌پور تصریح کرد: توسعه گردشگری در استان سمنان جزو اولویت‌های اقتصادی است و لازم است با برنامه ریزی‌های اصولی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان این منویات به طور ۱۰۰ درصدی در گام اجرایی قرار گیرد.

او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در سال جاری هم باید برای جبران عقب ماندگی اقتصادی ناشی در شیوع کرونا ویروس تلاش کنند و هم با برنامه ریزی‌های اصولی برای تحقق شعار سال و عبور از رونق تولید و آغاز جهش در تولید اقدام‌های جامع، کاربردی و عملیاتی انجام دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تصریح کرد: با رویکرد جهادی و تلاش مضاعف باید مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای عملیاتی شدن شعار سال گام بردارند و با هم افزایی و همدلی، این راهبرد اصولی که از سوی رهبر معظم انقلاب طرح گردید در گام اجرایی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.