آیا روزه داری برای بهبودیافتگان از کرونا توصیه می‌شود؟

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: روزه داری برای بیماران مبتلا به کرونا که در دوران نقاهت بسر می‌برند، توصیه نمی‌شود.

آیا روزه داری برای بهبودیافتگان از کرونا توصیه می‌شود؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، نجارزاده عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه‌های غذایی و جایگزین‌های آن ها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی‌های مورد نیاز برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن تامین می‌شود. 

او ادامه داد: کسانی که هنوز در دوران نقاهت بیماری کرونا هستند، چون ریز مغزی بدنشان در سطح مطلوبی نیست، ۵ تا ۱۰ درصد وزن خود را از دست داده‌اند، کم اشتها شده و احساس ضعف دارند و بدن آن‌ها با کم آبی مواجه است، روزه‌داری توصیه نمی‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد به نقش تغذیه سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد و افزود: رعایت اصول صحیح تغذیه تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت‌ها به خصوص بیماری کرونا دارد.

نجارزاده با بیان اینکه وعده‌های غذایی سحر، افطار و شام در ایام روزه‌داری وعده‌های اصلی هستند، تأکید کرد: نوع غذا‌هایی که در این سه وعده مصرف می‌شود، با تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز، نقش مهمی در حفظ کارآیی و جلوگیری از کم آبی، ضعف و خستگی بدن دارد.

دکترای تغذیه ادامه داد: مصرف منابع غذایی حاوی ویتامین "سی" شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردن و انواع کلم و گوجه فرنگی، جوانه‌های گندم، ماش و شبدر، انواع مرکبات مانند لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج و کیوی در هر سه وعده افطار، شام و سحر توصیه می‌شود.

نجارزاده خاطر نشان کرد: منابع غذایی ویتامین‌های گروه "بی" مانند انواع سبزی‌های برگ سبز و میوه ها، شیر و لبنیات، انواع گوشت ها، زرده تخم مرغ، غلات سبوس دار، حبوبات مانند نخود، انواع لوبیا، عدس، باقلا، لپه و ماش، مغز‌ها مثل پسته، گردو، بادام و فندق نیز برای ارتقای سیستم ایمنی بدن در این ایام مصرف شود.

او در پایان گفت: برای پیشگیری از پیشرفت سریع عفونت‌های ویروسی و تامین ویتامین "بی ۱۲" باید از منابع پروتئین‌های حیوانی از جمله گوشت قرمز، ماهی و ماکیان، تخم مرغ و لبنیات استفاده کرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار