ترامپ: احتمالا ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که احتمالا ۱۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز جمعه گفت که احتمالا ۱۰۰ هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

ویروس کرونا ایالت‌های آمریکا را به شدت درگیر کرده و در حال حاضر این کشور بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان را در سطح جهان به خود اختصاص داده است.

یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۳۱۲ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۷ هزار و ۸۸۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

احتمال چند برابر شدن شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا در صورت کاهش محدودیت‌ها

اکثر آمریکایی‌ها از لغو زودهنگام قرنطینه نگران‌اند

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در شرایطی که دولت ترامپ بر روند لزوم کاهش محدودیت‌های قرنطینه به منظور بازگشایی اقتصادی در ایالت‌های مختلف آمریکا تأکید دارد، یک گزارش داخلی دولت و یک برآورد مدل‌سازی عمومی از احتمال افزایش تدریجی تلفات و شمار مبتلایان به ویروس کرونا در صورت کاهش محدودیت‌ها در طول چند هفته آینده، حکایت می‌کند.

به موجب یک سند داخلی کاخ سفید که نسخه‌ای از آن در اختیار نیویورک تایمز قرار گرفته است، آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ در آمریکا در روز اول ژوئن (خرداد) به حدود ۳۰۰۰ تن خواهد رسید که افزایشی ۷۰ درصدی را در مقایسه با رقم کنونی روزانه حدود ۱۷۵۰ تن نشان می‌دهد.

همچنین این برآورد‌ها که بر اساس یک مدل‌سازی دولتی با کمک آژانس فدرال مدیریت حوادث اضطراری انجام شده است، پیش‌بینی می‌شود تا اواخر این ماه روزانه حدود ۲۰۰ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شود. این رقم فعلاً شناسایی حدود ۲۵ هزار بیمار مبتلا در روز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی زبل است
به مرگ میگه تا به تب راصی بشن
عحبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما بدی کسی رو نمیخوایم ولی ان شاالله همتون بمیرین همتون
شاید دنیا یه نفسی بکشه
آخرین اخبار