جو بایدن: ترامپ در وعده‌اش در رسیدن به توافقی بهتر از برجام موفق نبوده است

معاون سابق اوباما و نامزد دموکرات انتخابات آمریکا به مناسبت دومین سالگرد خروج این کشور از برجام از سیاست ترامپ علیه ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، نامزد دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد خروج آمریکا از برجام از سیاست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران انتقاد کرد و گفت با وجود گذشت ۲ سال از خروج آمریکا از برجام به دستور دونالد ترامپ وعده‌ای که او برای رسیدن به توافقی بهتر از برجام داده بود محقق نشده است.

معاون سابق باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در بیانیه خود همچنین اقدام ترامپ در وتوی مصوبه کنگره آمریکا برای جلوگیری از هر گونه اقدام نظامی علیه ایران بدون مجوز کنگره را نشان‌دهنده اهانت او به جایگاه نهاد قانونگذار به عنوان یکی از بخش‌های حاکمیت آمریکا دانسته است.


بیشتر بخوانید:


در بیانیه جو بایدن آمده است: «یک نکته کاملا آشکار است؛ تصمیم‌گیری‌های سیاسی دونالد ترامپ خطر جنگ در خاورمیانه را افزایش داده است. او ۲ سال پیش در چنین روزی از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. در آن زمان او وعده رسیدن به توافقی بهتر را داد. این وعده محقق نشده است.»

جو بایدن در ادامه نوشت ایران فعالیت هسته‌ای و فعالیت‌هایش در منطقه را افزایش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار